Lydisolering i forbindelse med nabostøj - hjælp!

Hej med jer.

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har fået en underbo, som larmer meget. Det er larm fra et barn, der løber hele tiden med og uden sko og larm fra ting der bliver kuret igennem hele lejligheden.

Hun bor i stuen og jeg på første sal. Mit spørgsmål går på, hvilken løsning jeg kan bruge for evt at lydisolere mit gulv?

Jeg har kigget på gulvplader samt gulvtæppe. Hvor meget vil støj evt kunne reduceres med ved dette valg?

Dernæst har jeg kigget på klikgulve - laminat. Hvor meget vil støj evt. kunne reduceres med ved dette valg?

Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)


<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
Hej med jer. Jeg er kommet i den uheldige... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ummtwin.

Og velkommen her på LDS. Men som du vil kunne se på de andres indlæg så er der som den sidste, skrevet i denne tråd d. 31/1-2009, det du skulle have gjort var at starte en ny tråd.
Så ved du det til en anden gang.

Og så til dit spørgsmål, her vil jeg lige sige, ja ja klap lige hesten.

Småfolk larmer ikke de viser verden at de lever og har det godt, og selvfølgelig skal dine børn have lov til at løbe rundt og lege alt det de har lyst.
Problemet ligger lige nu i at din underbo igennem mange år har været vænnet til at overboen måske var en ældre M/K der futtede lidt rundt på strømpesokker to tre gange om dagen.
Nu er det nye tider og din sure underbo må bare vænne sig til forholdene, eller finde sig et andet sted at bo. (måske var en etværelses med låg, den rette bolig)
Du skal overhovedet ikke diskutere med hende, hun vil kun lave splid. Gå til din udlejer og fortæl at du føler dig generet/cikaneret af underboen. Og lad så dem klare ærterne.

V.h.  Håndværkeren
Medmindre dine børn render rundt med stiletter på hele tiden, eller hopper og ned fra sofaen, så er jeg også enig med "Håndværkeren". Hvis man vælger at bo i lejlighed, ja så må man accepterer at man har nabo/underbo/overbo som kan larme.

Det skal selvfølgelig være med måde, og man kan sagtens vise hensyn, men det gælder jo begge veje, hun må også forstå at børn er børn (og skal have lov til at være det!)

Mvh You Can Do It!

vi har oz tænkt os at gå viedere med det. prøver at få fat på hende som gav oz boligen. men hun er en svær dame at få fat på. har siddet hele aftenen og tjekket priser på alt som kunne lydisolere godt. men det ender nok med de der plader man kan få i tæppeland, da de prismæssigt er billigere og skulle være rigtigt gode. fandt akustik filt som skulle være godt, men det ville koste det dobbelte af det vi skal give for tæppeland, og mineraluld ja så er det det helt store vi skal igennem og det orker jeg ikke.
tak for velkomsten.
Hør nu lige her Unge dame, du skal overhovedet ikke ud og købe dig fattig i diverse lyddæmpninger. Du skal melde dig ind i LLO = Lejernes Lands Organitation. Så vil dine problemer være løst hurtigere end du kan nå at sige "sporvognsskinneskidtskraberoverkontrolør" 10 gange i træk.
puha den ku jeg ik en gang sige en gang. har overvejet LLO, men ser hvad kab siger idag når jeg får fat på min rådgiver derinde idag(håber jeg).som manden sagde: så er vi de forkerte at true og klage hele tiden til. kan nu efter kort tid mærke at vi stresser over at vi ikke må larme. de små savner deres biler, men af gode grunde er de pakket væk. da min store fik et flip forleden, kunne vi høre hende råbe som en gal nedenunder. altså helt ærligt, børn får et flip i ny og næ hvor det indebærer skrig og smækken med døre. har aldrig oplevet noget lignene i vores gamle opgang. der havde vi gamle fru dagny som aldrig i sit liv har klaget over oz. og hun er altså snart 100 år. vi havde været naboer i 11 år og på den tid er der kommet flere børn til. hun var kun glad for den børneskrål hu ku høre dagligt. liv siger hun......

men ja man kan ik altid være heldig.....som en anden sagde igår:så måh un enten flytte ud på lars tyndskidsmarker(hans ord) eller flytte væk...
Annonce
Hvis du selv vil lægge noget på, så kan du lægge nålefilt under. Det er nok noget af det billigste du kan få, og med et alm. gulvtæppe oven på har i gjort det i skal.
Er der mere med hende er det skaberi.
 
 

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

nåle filt er det det samme som akustikfilt? for den er 10mm i tykkelsen, og skulle være det tykkelse på markedet...googler det,tak for rådet

Du skal fuldstændig glemme din sure underbo!!! Har prøvet det samme et par gange - og både min viv og jeg er meget stille og hensynsfulde mennesker (mener vi da selv) og har aldrig ellers haft problemer med vores naboer - tværtimod. To gange har vi fået nye underboer, og begge gange var det ældre damer, der var flyttet fra et "sølvbryllupsparcelhuskvarter" og ind i en etageejendom, som havde problemer med støj.

Den ene spurgte, om vi gik i træskostøvler indenfor (nej, altid strømper eller bare tæer) og klagede sin nød til alt og alle. Den anden indrømmede faktisk efter ½ år, at hun virkelig skulle vænne sig til, at der var støj - men nu hørte hun det ikke mere.

Førstnævnte holdt først op, da jeg offentligt skældte hende huden fuld - og blandt meget andet bad hende hilse på Bloksbjerg. Jeg gik nok over stregen - men man omtaler ikke mig i 3. person, når jeg er til stede!!! Hun talte aldrig mere til os (men sikkert om os), og dermed var mission accomplished!
Det var lidt sjovt, at hun flere gange havde klaget til bestyrelsen - hvor jeg sad i, og i øvrigt havde fuld opbakning.

Hvis det er en lejebolig, du har, gør du klogt i at tage kontakt til udlejer/boligforening og redegøre for "klagerne" samt hvad du har taget af forholdsregler. Du skal under ingen omstændigheder føje din underbo og bruge penge på at tilfredsstille hende. Fakta er, at i etageejendomme kan man høre lyde - og så længe man ikke foretager sig noget ekstraordinært, er man i sin gode ret til at være der.


Mvh.

Jan R.

Hvilket tæppe er et af de bedste lyddæmpende tæpper? Er det et sted hvor man kan se de tekniske data? 😐

Uld tæpper med filt bagside er nok det bedste... 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis