Etablering af gulv

Hej.

Vi skal have etableret gulvvarme i det første run i huset. Jeg ahr derfor ikke prøvet det før.

Jeg skal selvfølgelig have gravet ud til noget flamingo og nogle rør...

Men jeg synes jeg har nogle spørgsmål:

1: Hvor dybt skal jeg grave? (Hvor meget flamingo)
2: Plast i bunden? I siderne?

3: Generelt, findes der på nettet en vejledning?

/Carsten
Hej. Vi skal have etableret gulvvarme i det... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Asp. Tak for det, det kunne jeg sagtens have glemt. Skal de bare ligges hele vejen rundt langs sen ydre sokkel, eller langs hele soklen?
Hvor køber man forresten blandet beton? - I Et byggemarked, eller er der specielle forretninger?
Skrevet af ckvist den 30-01-2009 08:43
Emailpaulsen. - Bliver det ikke for løst med flamingokugler. Det kan da ikke være nemt at støbe gulv ovenpå?


Jo det gør! Been there - done that, som siger. Du skal bruge coated leca-nødder, flamingokugler kan slet ikke bære noget og flyver rundt over det hele.

mvh
Jørgen
ckvist,

det gør du fra et betonværk, søg efter færdigblandet beton på google og du finder nok noget i nærheden af dig :-) Alt efter styrken på betonen (mener styrken skal være min 16 - men undersøg lige selv) koster det ca 900-1100 per m3..

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Annonce
jc - Dem skal jeg vel kun bruge ude langs den, før omtalte, skæve sokel?? - Men hvor skal Sundolitt så være??
Har lige læst lidt om Sundolitt - Er det rigtig forstået hvis jeg konklurere, at der skal være en Sundolitt (eller lignende) strimmel BÅDE mellem sokkel og flamingo OG mellem ydervæg og betonlag?
KUN mellem ydervæg/sokkel og betonlag.. Det er for at undgå en kuldebro, derfor separerer man væg fra gulv og gulv fra væg..

Mellem sokkel og flamingo skal du intet have, der er jo netop flamingo?

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Matt - Det var jo også min konklusion, men da jeg læste mig til noget andet, måtte jeg jo bøje mig. Men det lyder i mine øjne også mest logist at det kun er mellem ydervæg/sokkel og betonlag. Takker for svaret.
Hvordan kommer det egentlig til at foregå ved interne skillevæge. De har jo sikkert ikke et fundament (huset er fra '72), så kan det ikke blive potientielt farligt når jeg begynder at grave ud?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis