Afretning af undergulv af beton ingen priming...

Hej

Efter fjernelse af gulvfliserne i badeværelset vil der være rå og ujævnt beton.... Efter støvsugning og afrensning og primning; hvordan støber/afretter jeg undergulvet så det er plant og har fald mod afløbet?

Det er vel en kombination af mørtel til de større huller og en eller andet spartelmasse... men hvordan laver jeg hældningen? Har læst et sted at man stedet omkring afløbet skal komme mindre vand i spartelmassen... lyder underligt.

Der skal være 1% fald pr m. Værelset er cirka 2,5 m bredt mod afløbet, dvs. at faldet skal være 2,5 cm... må man evt. give mere fald for at give hurtigere tørring?


kh. hilsen Mr. GDS 0
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej mrGDS0,

Lige til dit sidste spørgsmål, normalt siger man 1-2% fald (Står i BR) - så du kan snildt gå op til 5cm.

- Matt

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>

Hej

I bruseniche skal der være min 1 cm fald pr m (1%)

Under inventar, badekar o.l. skal der være min 2 cm fald pr m (2%)

Resten af gulvet må gerne være vandret men absolut ikke bagfald.

Jeg vil dog anbefale at lave lidt fald hen mod afløb eller bruseniche.

Ved adgangsdør skal der være en bassinvirkning med opkant på 1/2cm.

Der findes spartelmasser der kan håndtere huller på flere cm i dag så du fortæller bare på den lokale tømmerhandel hvad du skal i gang med, så finder de den spartelmasse du skal anvende, og husk at følge blandevejledningen nøje.

Sørg for at dit gulvafløb er reguleret i højden, så der er en tæt/godkendt samling med risten, når dine fliser er lagt.

Selvnivellerende spartelmasse dur ikke i badeværelser med fald.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også