VVS, 11->12 cm kloakrør

Hej,

Jeg skal til at renoverer mit badeværelse og vil i den forbindelse gerne have byttet  rundt på placeringen af mit toilet og afløbet fra min vask. Jeg ønsker altså at få tilkoblet toilettet der hvor vasken førhen var tilkoblet, og så tilkoble afløb fra et spabad til det afløb hvor toilettet før var monteret. Jeg har blottet kloakrørene i henholdsvis gulv og væg og kan se at begge er omkring 11->12 cm i diameter - vil det være muligt at monterer toilettet på dette afløb (altså det som vasken har været tilsluttet til)? Skal afløb til SPAbad placeres i gulvplan?

mvh Lyngholm69
Hej, Jeg skal til at renoverer mit badeværelse og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke kloakmester, men uanset hvad vil jeg mene at spildevand samt toilet snask skal samme sted hen.. ret mig hvis jeg tager fejl
Jeg har offentlig kloaksystem og også seperat brønd til regnvand, men jeg kan ikke lokaliserer en samlebrønd, så den ligger formentlig skjult under fliserne et eller andet sted. Jeg tror jeg vil prøve at lytte til kloaken fra mit tidligere WC, mens jeg hælder vand i afløbet fra håndvasken - så burde jeg vel kunne høre om disse er forbundet eller ej. Burde dette ikke kunne afgøre det?
Hvis testen viser at disse rør er forbundet og det faktum at der er 110 mm rør ved afløb fra vasken, betyder det så ikke at jeg burde kune få monteret et WC på mit tidligere afløb fra vasken?

mvh Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis