positionspæreskift på toyota

Jeg skal skifte positionslys på min corolla. Det drejer sig om venstre side. den er fra 1991, xli. Jeg kan løsne to skruer og skubbe huset en anelse ud. Men det er ikke nok til at jeg kan nå pæren. Der sidder en 3. skrue nederst i huset, men det er ikke muligt at komme til den, uden at tage kofangeren af. Er der nogen der har erfaringer med det? Skal man bare være voldelig omkring det, eller er der et trick?

Mvh Fly

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Sidder pos.lys lampen ikke i forlygten sammen med den alm. forlygtepære ???

hvis den gør det kan den skiftes uden at afmontere forkygten.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej Polobjørn!

På denne mpdel sidder positionslyspæren for sig selv til venstre for h4 pæren(i venstre side, omvendt i højre side). De hænger ikke sammen på nogen måde. Det er derfor jeg slet ikke kan finde ud af at komme til. Selv om der næsten ikke er plads til at skifte h4 pæren, så er det dog alligevel lykkedes mig:-) Men kan simpelthen ikke komme til med positionslyspæren.

en sjov tip. at bore hul i kofangeren til skruetrækkeren

der hvor trede skrue sidder.!!!

men på min knallert er der boret et hul til skruetrækker i kåbben

til at justere lygte keglen i højden.!!
På mange moderne biler er det nødvendigt at afmontere/løsne f.eks akkumulatoren, luftfilteret, vandbeholderen etc. i motorrummet for at kunne komme til lygterne i motorrummet. Det kunne også være tilfældet med din bil.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej

Hvis du kan se pos.lampe ved siden af h4 lampe inde i forlygten, skal den også kunne skiftes gennem samme hul - måske skal du trække fatningen ud for at skifte lampen
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Jeg prøver at vedhæfte et billede af en corolla magen til min her. Som man kan se, har positionslyset sit eget lygtehus på siden af bilen. Fatter ikke helt den måde de har gjort det på, men det ser meget godt ud, når det virker:-)
Her er billedet.

Hej

Dit link virker ikke        - prøv på en anden måde    

Hilsen Polobjørn  

"AUTOELEKTRIKEREN"
Prøver igen.

Hejsa det var bedre - nu kom det igennem.

De yderste lygter indeholder normalt kun blinklys, men hvis park. lyset er i dem er de lige til at afmontere. Der sidder en skrue lige ved forreste hjørne af forskærmen - den skal ud og resten er normalt en clips som kører ind i en holder på forlygtehuset ,

Hvis det går helt galt så prøv at låne en "Haynes" reperations håndbog på dit bibliotek - der er det helt sikkert beskrevet nøjagtig hvordan man skifter lampen.

Her er et link til den rigtige bog (håber Jeg )  http://www.haynes.com/products/year/1991/make/Toyota/model/Corolla%20Front-wheel%20Drive/productID/302
Håber at det er en hjælp

Hilsner fra Polobjørn  

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis