Peugeot 406 1,8 16v Ujævn tomgang

Hej Alle

Nu må jeg ty til eksperterne:-)

Har desværre fået det problem med min Peugeot 406 fra 1997. Den hakker og sprutter ved høje omdrejninger, især når den skal trække.
Det startede med at den var ved at løbe tør, den går så i stå, men får den igang igen. Jeg fylder derefter tanken op og tilsætter karburatorsprit.....
Det bliver ikke bedre, da den stadig går dårligt i tomgang...... Jeg renser derefter  tomgangs-stepmotoren, får skiftet benzin og luftfilteret, samt nye tændrør. Tilsætter derefter servicerens 1B fra Belladd.
Kan ikke umiddelbart se at indsugningsmanifolden er sodet til.

Tomgangen er blevet bedre, men den trækker stadigvæk utrolig dårligt og jeg ved snart ikke hvad skal jeg gøre for at få det lavet.......

Kom gerne med nogle løsninger.
På Forhånd Tak
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har du tjekket alle (vakum) gummislanger for rævner, ujævnt træk kunne tyde på at den får falsk luft.
Hvis der sider en MAP sensor på din bil har den også en tendens til at blive grisset til, hvorved den "går" dårligt.. den har ikke så nemt ved at åbne / lukke så, reaktion kommer for sent.

/Morten

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>

Hej

Hvor mange Km. har bilen kørt ???  -  vi starter altid med at kontrollere benzin pumpe trykket - hvis det er forkert går motoren dårligt - har din bil kørt mange kilometer wr tankpumpen måske slidt op.

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn

Den har kørt 270.00 km. Det kun når den skal trække der er problemer, tomgangen er ok.

Bmathi
Hej

De er lige blevet skiftet for 14. dage siden, så de er ok.
Jeg vil få den pumpe kontrolleret, så må vi se om det er den.

Bmathi
Hej jeg har lige fået skiftet en flowmeter på min ford e 1997 16v ( den sidder næsten op af luftfilteret). Den hoppede også meget i tomgang også når jeg gav den noget gas. Men nu er der kommet krafter i motoren og går lang bedre end før.... den køre dog ikke helt perfekt, det sidste kan skyldes, at jeg har en utæt udstødning!! Men men måske kunne det være det samme på din bil, det hjalp meget på min!! Men det kan jo være mange ting, min mekaniker mente også fx, det kunne skyldes målere der holder styr på bilens temperaturen på motoren....det kan jo være dyrt bare at skifte ting ud i det "blå#
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Hej Torben

Tak for din respons, den vil jeg tag med i min fejlfinding :-)

MVH
Bmathi
Min flowmeter sidder på den stor indsugningsslange der går fra luftfilter og op til indsugningen. En rund ring i samme størrelse som indsugningsslangen med noget styrring på. Min mekaniker havde lånt en som han prøvede!! Du må ud til en hugger for min kostede 1100+moms!!
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Ps du må ikke tage nogle stik af for at prøve om den køre anderledes (når motoren er i gang) Det vil komme frem som en fejlkode i din com!! Det har jeg gjort hi......ikke godt!
m.v.h
Torben

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis