Peugeot 406 1,8 16v Ujævn tomgang

Hej Alle

Nu må jeg ty til eksperterne:-)

Har desværre fået det problem med min Peugeot 406 fra 1997. Den hakker og sprutter ved høje omdrejninger, især når den skal trække.
Det startede med at den var ved at løbe tør, den går så i stå, men får den igang igen. Jeg fylder derefter tanken op og tilsætter karburatorsprit.....
Det bliver ikke bedre, da den stadig går dårligt i tomgang...... Jeg renser derefter  tomgangs-stepmotoren, får skiftet benzin og luftfilteret, samt nye tændrør. Tilsætter derefter servicerens 1B fra Belladd.
Kan ikke umiddelbart se at indsugningsmanifolden er sodet til.

Tomgangen er blevet bedre, men den trækker stadigvæk utrolig dårligt og jeg ved snart ikke hvad skal jeg gøre for at få det lavet.......

Kom gerne med nogle løsninger.
På Forhånd Tak
Hej Alle Nu må jeg ty til eksperterne:-) Har... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Flowmeteret, sidder den lige først for i bunden ved indsugningen ?

MVH
Bmathi
Nu ved jeg jo ikke om det er den samme på en 406 som på en ford!! Men hvis du følger indsugning ved motoren og over mod dit luftfilter bør den sidde der. Min er en stor alu-ring med en sort styringsystem med en stik til strøm ca 5*5 (altså styresystemet) cm Burde at være til at få øje på!!

Nu har jeg tætte min udstødning, det tog desværre ikke det sidste hakken, så flowmeteren har altså ikke taget hele fejlen væk på min bil. Derfor vær sikker på hvad det er, før du skifter noget ud.....
M.v.h
Torben

<p>&#160;</p>

Hej

Det ovenfor omtalte "flowmeter" er det der normalt kaldes en luftmasse måler. og det kan være årsagen - fejlfind  I K K E  ved at prøve at starte motoren uden stikket er monteret da det omgående vil resultere i en fejlmelding og fejl i motorens indsprøjtnings computer.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeps omtalte flowmeter = MAP sensor = luftmasse måler... kært barn har mange navne, og som jeg startede med at skrive er den kendt for at lave ballade.

Hvis du tager et stik af en føler mens motoren kører så "gæmmer" den en fejl, hvis det er kritisk det du gør så hopper motorstyringen om på nødprogram / den bruger en ca instilling for den pågældende føler der fejler.
Så jeg mener omvendt Polobjørn at det er en fin / nem måde at fejlfinde på hvis man ikke har det rigtige udstyr (fejlkodeudlæser)

/Morten

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
Hej Torben

Har du prøvet at tage minus polen fra dit batteri i mellem 15- 30 min. Derefter starter du motoren og du MÅ ikke rører gaspedalen. Det bevirker at din ECU, den resetter sig til normale indstillinger. Efter du har kørt i tomgang i ca 15 min, så kør en stille tur, hvor du bruger alle gearne, motorens omdrejninger må ikke komme over 3500 omdrejninger.
Annonce
Hej

Har lige kigget i Hayens manualen, jeg kan ikke finden flowmeter/map sensoren i nogen beskrivelse, men har en fornemmelse af hvordan den skal se ud :-)

Bmathi
bmathi du lyder da til selv at have styr på det med biler, jeg vil prøve din beskrivelse for jeg har nok gjort det direkte modsatte, den har fået noget gas... vil det sige, at ved at gøre det på din måde bliver com. 0 stillet igen??
Hvis du ikke kan finde flowmeteren (nu håber jeg da det var det han kaldten den!!) kan jeg da tage et billede af min og sende til dig i morgen
...................nu skriver du også i en ovenstående felt at det kun er når den skal trække noget at den hakker i det, min den hakkede også meget i tomgang, men det gør den stadig lidt. .....så jeg ved ikke!!! men de reagere nok ikke på samme måde fra bil til bil eller hvad??

<p>&#160;</p>
Ved at franske biler, der reagere på denne måde, så hvorfor skulle en ford ikke, de er bygget op om det samme princip.
Nu er det desværre mørkt, så jeg kan ikke rode med bilen, ellers havde jeg taget et billede af min motor. Ellers må du gerne sende den på [email protected] og husk at skriv hvad det drejer sig om i emne feltet, ellers åbner jeg den ikke.

Bmathi
Det bliver først i aften ved 20.00 tiden jeg sender dig et billede.
Alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis