Pris på kvist?

Går arbejdsløs i øjeblikket, (tømrer) ligesom så mange andre, men laver heldigvis stadig tjenester for andre. Nu er det så blevet tid til en kvist, som skal bygges op på en alm. villa med 1.sal. Jeg vil skyde på taget er 40grader, og der skal kappes 2 spær, så vil skyde på kvisten bliver ca. maks. 3 meter bred. Dertil skal der vinduer i, dog med beklædning i siderne, og ca. 20-30cm ind på fronten af kvisten. Beklædningen er alm. fer/not beklædning (trykket), samt loft indvendigt er alm. profil brædder. Under vinduer indvendigt, skal der bygges skabe ind i det skunk der nu er tilbage, hvis det bliver muligt. Længden på kvisten skyder jeg på bliver maks. 3 meter. Og der skal selvfølgelig også isoleres Grunden til alle mine "ca. tal" er at jeg kun lige hurtigt har været oppe og kigge på det, da jeg faktisk blev stoppet af manden på gaden, da jeg afleveres den lille i dagplejen. Og kun pga. jeg gik med min gamle firmajakke  
Men hvad ville I mene sådan en sag kunne koste? Ejeren af huset sørger selv for at få indkøbt de materialer der skal bruges...

Mvh


CHRiSTiMSeN
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo svært at sige præcist... men er der ikke ca en uges arbejde?
Så jeg ville tage i omegnenen af 10.000.- - 13.000.-... der er jo en del arbejde når ikke det er en færdig kvist!
Jo, havde også regnet med omkring en uges arbejde (fuld tid) for en mand, plus han nok hjælper en smule, ejeren af huset. Men der er faktisk ikke de voldsomme to-mands opgaver i såden en kvist, sådan set... Men mester ville vel tage i omegnen af 40-50000kr. for sådan en kvist afhængig af materialerne, ikke?

CHRiSTiMSeN
aaahh come on! Det kan da ikke passe at lav-det-selv skal bruges til at fastsætte priser på sort arbejde. Jeg er absolut ikke hellig - men det hører bare ikke hjemme herinde, hvis du spørger mig.

...desuden finder jeg det yderst mærkværdigt at første indlæg man skriver handler om prisen på et stykke sort arbejde. Underligt at det lige er herinde du tror du finder svaret. Vi aner jo ikke hvor effektivt du arbejder, hvor dygtigt du er o.lign
Synes skam det er en rigtigt fin og nyttig hjemmeside, og har skam været medlem et lille stykke tid nu. Har bare læst mere end jeg har skrevet. Hvorfor ikke hjælpe hinanden!? Men kan da godt se problematikken i det. Men er der evt. regler for brug af www.lav-det-selv.dk!?

CHRiSTiMSeN
Skrevet af timmer1983 den 26-01-2009 18:44
 Men mester ville vel tage i omegnen af 40-50000kr. for sådan en kvist afhængig af materialerne, ikke?


Jo, men han skal jo så..

Give 5 års garanti, og rette evt. reklamationer.

Betale moms
Betale dig løn, feriepenge, pension, værktøjet, arbejds tøj, sko osv..
Holde medarbejdere forsikret, betale sygepenge når de er syge/barsel/dødsfald i familien osv..
Sikkert betale kontorpersonale løn, og udgifter til kontor og værksted.
Holde bilerne kørende, diesel, forsikringer, reperationer, afdrag på bilerne

Ja, og en masse andet som jeg sikkert har glemt.

Helt enig om at det måske ikke lige er det rette sted at diskutere priser på arbejde.
Det er modtaget! Er ikke blevet bruger af siden, for at blive uvenner med diverse brugere. Jeg holder det for mig selv, og finder selv ud af tingene. Ellers tak for respons...

CHRiSTiMSeN
Hvis du mener det tager en uge for dig, så så er det vel nemt nok at regne ud. Du skal bare blive enig med dig selv om hvad din tid er værd og gange op, og så tage forbehold for ekstra tid.
Ja, man ved jo aldrig hvad man finder inde under tag, skunk osv. Men der bliver regnet på det...

CHRiSTiMSeN
Det gardere man sig imod, når det skal laves på fastpris...;)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis