utæt brændstoftank

Jeg har en motorbåd med to tanke på hver 300 liter, den ene er nu utæt i bunden, jeg kan se hullet hvor diselen render ud.
Jeg er nu ved at tømme tanken og vil godt havde den lappet.
Mit problem er at jeg ikke bare lige kan tage tanken ud unden at tage motoren ud først. og det koster en formue.......?
Mit spørgsmål er, kan man lappet hullet med noget spartelmasse af en slags, jeg ved godt at man kan svejse hullet, men det er jo ikke så smart lige nu.
Så hvad gør jeg.

Hullet er på et fladt sted i bunden af tanken, jeg har svært ved at se selve hullet, men umiddelbart ser det ikke stor ud.
Jeg har en motorbåd med to tanke på hver 300 liter... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej

jeg tror desvære kun der er en vej..og det er en ny bund i den tank da jeg vil tro at hele bunden er godt tæret.og det ikke vil holde ret længde, hvis du for den lappet.det skulle vel ikke være sådan at der er sat en man dæksel i den tank så du kan komme ind og se bunden da jeg vil tror den ligner noget som har fået en skud af en jagtgevær inde i..troer den er en stakels frist at prøve på at lappe den kun.og det bliver også alt for dyrt og bøvlet

mvh tobak
Jeg tilslutter mig ideen med at fjerne tanken og erstatte den med en mindre, Eller blænde af og vente til du skal have maskinen ud på et tidspunkt og få det lavet ordentligt.
Det er jo ikke en vandtank..

Jan
diesel har den sjove egenskab at de kan gennemtrænge alle materialer undtaget er dog et beskidt filter

der er altid solskin bag skyerne

Hej alle
Tak for de gode svar, jeg har nu snakket med en mekaniker HBJ Marine i nordhavn, som sige at hvis tanken skal ud vil det taget ca. 14 dage med at afmonterer og tage motoren ud med kran, få tanken ud og lavet og sat alt på plads igen og det er selvfølgeligt ikke billigt.
Han foreslog at når hullet ikke er så stor, så kan man tage en selvskærende skue med parkning og skue ind i hullet og bagefter sparles med padding keramisk stål, så det vil jeg prøve, så nu må vi se om jeg har heldet med mig ellers må jeg til lommerne og betale hvad det koster
Hej M R
Kender du ikke en der har adgang til en lastbil med karn, så kan du vel klare det med et par pilsener. Det gør jeg. At tage motoren ud er slet ikke så besværligt som det lyder. Mærk ledningerne, af med dem, derefter boltene og krankrogen ind over motoren, der sætter du en nikketalje imellem og trækker motoren op. SÅ har du god plads at arbejde på, ved det af erfaring, skiftede begge mine brændstoftanke sidste forår. Bare spring på, ellers lærer du ingenting. Man kan altid komme til at betale for tingene. Men det du laver selv ved du hvad er, og du lærer dit skiv ( din mekanik ) at kende.
MVH Finn
Der findes en slags ankre, som er beregnet til gipsplader. Plast eller metal, som enten ligner en lille plastparaply eller en metal som som har en hængslet tværarm, der får skruen til at ligne et T . De kan bruges til at spænde en skive med pakning fast.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også