utæt brændstoftank

Jeg har en motorbåd med to tanke på hver 300 liter, den ene er nu utæt i bunden, jeg kan se hullet hvor diselen render ud.
Jeg er nu ved at tømme tanken og vil godt havde den lappet.
Mit problem er at jeg ikke bare lige kan tage tanken ud unden at tage motoren ud først. og det koster en formue.......?
Mit spørgsmål er, kan man lappet hullet med noget spartelmasse af en slags, jeg ved godt at man kan svejse hullet, men det er jo ikke så smart lige nu.
Så hvad gør jeg.

Hullet er på et fladt sted i bunden af tanken, jeg har svært ved at se selve hullet, men umiddelbart ser det ikke stor ud.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det i et hjørne eller på et flad sted
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

- og hvordan er hullet? Normalt tærer en dieseltank jo ikke bare igennem, men hvis der har stået vand nede i et hjørne, kan skaden godt være større, end det lille hul, du kan se udefra. Så når du har fået den tømt, så prøv at kratte lidt med en skruetrækker omkring hullet, det kan godt være værre end du tror...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hullet er på den flade side i bunden, umiddelbart ser det ikke så stor ud, men man kan jo aldrig vide.
Vi har ikke været i situationen...

Men skulle det ske, ville vi nok afrense området omkring hullet med fortynder, slibe med ståluld eller sandpapir korn 120 - 180 omkring hullet og så lappe med glasfiberspartel (kan købes i Harald Nyborg).

Hvis pladsen tillod det, ville vi nok også slibe ca. 20 x 20 cm rundtomkring og så sætte en fornuftig lap rigtig glasfibervæv på for en sikkerheds skyld. Og så i øvrigt skifte tanken ved førstkommende lejlighed - det tyder ikke på at den er i alt for god stand.

Annonce

Tak for svarende indtil videre, jeg vender tilbage når jeg har fået prøvet at lappe tanken.

Michael

Bare husk at lappeområdet skal være 100% rent metal, det mindste fedt eller diesel gør, at epoxyen ikke binder.

Men held og lykke med projektet.

det med at lappe ville jeg nok ikke stole på jeg ville hellere blænde den af eller skære den i stykker og pille den ud og lægge en nummeret mindre i hvis det kan lade sig gøre.

der er altid solskin bag skyerne

Jeg kan tilslutte mig optimisten - ud med tanken så du kan danne dig et overblik. Kan de rep. på forsvarlig måde så gør det ellers sæt en ny i.

Jeg ved det ikke - men hvis der sker et uheld ( læs: hvis der går ild i båden) kan du måske få et problem med din forsikring.

Hvorfor koster det iøvrigt en formue at tage motoren ud ?
du kunne jo osså bore hullet op og sætte en møtrik og en bolt med en pakning ligesom mand setter en aftaphane på
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også