overløb ved sø

Jeg har en sø på ca. 500 kvm hvor jeg skal have lavet en overlød i en siv brønd .

Nogle der har set billeder/tegninger på sådan noget ?
Jeg har en sø på ca. 500 kvm hvor jeg skal have... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skulle en grøft kunne hjælpe i dit tilfælde hvis den ikke har forbindelse til andre grøfter/dræn. Og skal du lave en fornuftig sivebrønd til en sø af din størelse, skal du nok regne med at den skal være omkring 10. kubikmeter det bliver et ordentligt hul.
Er der ikke tale om en sproglig misforståelse her.
Urup taler hele tiden om en sivbrønd, mens besvarelserne taler om sivebrønd. Når man så konsekvent skriver sivbrønd, så er der næppe tale om en slåfejl.
Jeg forestiller mig at Urup mener et område (lavtliggende?), der er bevokset med siv, men kender i øvrigt ikke den nøjagtige betydning af ordet (findes ikke hos Google).
Det er en sivebrønd jeg mener.....ikke noget med siv.

Et hul til vand..måske med sten i eller brøndringe.
Som sagt efry, så har du ikke lært at læse det ufuldstændige endnu. Urup havde bare lidt travlt, da han skrev sit spørgsmål første gang.
Hej Urup
Det er umuligt ar give et fornuftigt råd, når du ikke fortæller mere om hvordan din sø ligger i forhold til det omkringliggende terræn, det er også nødvendigt at vide hvilken jordbund du har.
Når du har membran i din sø, må der principielt være tørt under din sø. En 10 cm drænslange, gravet ned tæt langs kanten af søen vil kunne tage meget vand, du bør fylde sten og grus omkring slangen. Nu ved jeg jo ikke hvor stilrent det skal være, men du kan proppe enden af slangen og lade den gå op i søen det sted som ligger lavest, så undgår du at blade osv. forvilder sig ned og tilstopper slangen. En anden mulighed, et rør udformet som udluftningen fra de gamle beskyttelsesrum, med et filter for enden, det ville også kunne bruges.
Mvh. Asp
Annonce

Jeg forestiller mig at et overløb kan holde en stabil vandstand i en sø.

Hvilke materialer kan jeg bruge for at lave et overløb i en sø på den billigste og nemmeste måde?

Hvordan starter jeg?

Der er allerede et drænsystem ,der fører til en anden sø.

Måske skulle Hende der, starte en ny tråd frem for at mase sig ind over en andens tråd.
Det ville også give Hende der en større chance for at flere ser Hende ders spørgsmål.

V.h.  Håndværkeren
Undskyld, jeg er ny i dette forum og gik efter emnet.
Skrevet af Hende på 04 aug 2009 20:54
Undskyld, jeg er ny i dette forum og gik efter emnet.
Helt ok unge dame, prøv at kigge lidt rundt og se hvad andre har gjort.
Du kunne starte din egen tråd i eks. Lav Have.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis