baxi multiheat. Med en Combivandvarmer....

Jeg har lige fået monteret mit fyr igen efter flytning af fyrrum, og her i den forbindelse sat en Metro combivandvarmer op på loftet oven over fyrrummet, vandvarmeren er på 160L.
Jeg har gulvvarme i hele huset som er på 210 kvm, det er lige lavet efter renovering af huset så der er isolereing i gulvet
Mit spørgsmål er så om det kan lade sig gøre at varme vandet op kun med el-vandvarmeren til det hele altså både gulvvarmen og brugsvandet, jeg har haner siddende så jeg kan lukke af for fyrets kedel så jeg ikke behøver at varme det op... Men altå kan vandvameren klare det selv? det er jo nok mest om sommeren det er aktuelt, men hvis fyret går ud kunne det jo være rart hvis vandvarmeren kunne tage over.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan måske godt lade sig gøre men der er helt sikkert ingen fornuftig økonomi i at varme det op på den måde.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nej men nu er det også tiltænkt som en måde at få varmt vand på hvis fyret skulle strejke eller noget.... og så om sommeren til brugsvand, der er jo ikke behov for gulvvarme kun i badeværelserne og måske køkkenet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis