Ladelampe/generator

Ladelampen lyser, kraftigt med gas, mindre i tomgang. Generatoren levere 13,45 volt, men de kommer jo ikke over på batteriet. Remmen er ok, stel er ok, (har prøvet med en ekstra uden efekt) kan ikke lige finde defekte forbindelser. Har målt på + ledning til batt, fra generator og der er gennemgang..... Læste et eller andet sted at hvis man målte fra generator + til generator hus, skulle det vise noget ( kan da ikke lige huske hvad),  min siger 13,70 volt.

Jeg er på herens mark, er der nogle kloge mennesker her der kan hjælpe mig med hvad der er galt.

VH
Ken.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På nogle generatorer sidder der en lille ledning for sig selv ( VW) hvis der er faldet af eller knækket, har du nok problemet.
Hvis du tænder dit lys, vil du kunne se om der lades, når du speeder op.
Kan generatorens kul ikke være ved at være slidt?
mvh
Hej Jaco.
Der sider en lille ledning, den er ikke faldet at, men har dog fået et lille klem. Og kullene er ok. Generatoren er kun 14 mdr. gammel og kørt 6000 km.

Hej Mede.

De er en Volvo 460 1,8 i. Fra 1995. Og hvis det er det,,,,, der er 8 relæer,,øhhh. Og hvordan måler jeg lige om det er defekt.

Ken

I nogle biler er relæet indbygget inde i generatoren og andre sidder som en seperat relær.Du er nødt til at finde ud af evt vha instruktionsbogen at hvad er for nogle relæer der sidder og deres opgaver.Det plejer at sidde en for lang og nær lys,en for visker,en lille en for blinklys,så ved jeg husker,det plejer også at være nummering på relæerne og en signatur af dens virke måde men lidt svært at fortæller her ved email:(
Din generator har indbygget laderelæ.
Ladelampen der har plus (over tænding) på den ene side, er tilsluttet terminal 61 på generatoren. Lampen får minus gennem denne terminal når generatoren ikke kører, men når du så starter, lægger generatoren plus på terminalen. Derved får ladelampen plus på begge sider og slukker. Sådan skulle det virke.

Hvis ellers dine ledningsforbindelser er OK som du skriver, er der kun 2 fejl muligheder: selve generatoren (kul eller diodebro) eller det påbyggede elektroniske laderelæ. Det vil en autoelektrikker kunne afgøre på fem minutter.
Din ladespænding synes også noget lav.

Her er en fuld eldokumentation for din bil: http://volvo.ic.cz/elektro/elektro.html
- og diagrammet med generatoren er det der hedder 12-50.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis