Windows

Hej alle !
Jeg har købt en ny computer hvor der er indstaleret det nye Windows Vista Home bla bla bla !
Jeg syntes at der er alt for mange fejl i det nye program, kan jeg slette det og så tage mit Windows XP fra den gamle computer og indstalere dette i stedet for.

V.h.  Håndværkeren
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Komputer for alle nr.2 2009 har en god artikel om emnet

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Nej, sikkert ikke. I de fleste tilfælde har man en OEM windows home edition, der er låst til den computers motherboard. Derimod kan du, hvis du har et Vista Premium/buisness/ultimate, gratis nedgradere det til XP.

Det er bare at ringe ind til Microsoft og spørge. Man skal dog være opmærksom på, at Vista licensen bliver annuleret.

Du kan selvfølgelig også være en af de få, der sidder med et originalt Windows XP Pro og i det tilfælde, kan du flytte det.
Glemte en ting....

Du kan selvfølgelig også køre med en piratko....
Hvis jeg skal flytte det rundt, har jeg en prof. til at gøre det for mig. Det har jeg slet ikke evner i den retning, jeg har haft menesker der udgav sig for at kunne alt det der, når det kom til stykket lavede de mere lort end lagkage, derfor betaler jeg hellere en prof. for at få det gjort rigtigt første gang.
Men tak for svarene
selvfølgelig kan du det. Hvis du har installations disken til winXP så formaterer du bare din bærbare og installerer den i stedet for.

En OEM version af windows er ikke "låst" til noget som helst. Det betyder sådan set bare at skidtet er solgt som en del af et komplet system - i det her tilfælde din bærbare - og må derfor ikke sælges videre. Det er i hvertfald den del af betydningen der evt. har relevans for slutbrugeren.
Annonce
RuneFeldtmose:

En Oem version låser sig til den første computer den bliver installeret og aktiveret på. Hvorfor tror du ellers der er så mange ,der får problemer når de skifter motherboard? Jeg har dog hørt om nogle der har fået det til at fungere, men det er ikke tilladt.

Det korte af det lange: Du kan lige så godt smide en piratkopi ind i computeren istedet, de er lige ulovlige.

Læs her: http://www.microsoft.com/danmark/licens/programmer/oem.mspx



Hva så når man har den til at lave OEM med og ikke kan finde ud af det.
Og har haft en nørd til at hjælpe men det hjalp ikke, jeg har dog fået såmeget ud af den mangelede manual der følger med at den skal have en master, en arbejdes pc, og de skal være i samme netværk, der fra kan du så køre kloner op.
Eller hva.....

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM den 25-01-2009 22:17
Hva så når man har den til at lave OEM med og ikke kan finde ud af det.
Og har haft en nørd til at hjælpe men det hjalp ikke, jeg har dog fået såmeget ud af den mangelede manual der følger med at den skal have en master, en arbejdes pc, og de skal være i samme netværk, der fra kan du så køre kloner op.
Eller hva.....

A va for en fisk?!??
Skrevet af RuneFeldtmose den 25-01-2009 23:19

Hva ve do si hvis du ku snak Rune
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis