luft i afløb

Hej

Jeg har et stort problem i mit køkken med afløbet til min vask.
Når jeg fylder vand i vasken, går der ikke længe før afløbet ikke trækker. Jeg lavede nyt afløb for ca 1 år siden og det er udført i 100 pvc rør.
lige som det gamle der var der før, men nu er det lige som der dannes luft i systemet og jeg har lavet et lille hul i plast røret og jeg kan mærke at der bliver hevet luft ind.
tager jeg afløbs røret af det 100 mm rør, og bare lader vandet løbe, trækker det fint...

HJÆLP
Hej Jeg har et stort problem i mit køkken med... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej

Jeg prøvede igår med en alm vandlås med pvc rør i stedet for slange, det gav samme resultat.
I flex slangen har jeg boret et lille 4 mm hul og der trækker den luft ind, når vasken pliver fyldt.
Jeg tror på en eller anden måde at at der dannes en luft prop i røret og vandet så ikke kan trænge ned.

Det eneste jeg ikke har prøvet er helt uden vandlås..
Hej

Hvorfor afmoterer du ikke reduktionen som går ned i det orange rør, og prøver at fylde vand i fra en haveslange. Så har du mulighed for at se om problemet er tilstoppede underjordiske rør.
Jeg boede engang i et hus hvor klokakrørene var af beton og havde meget lidt fald, på et tidspunkt stoppede de til og symptomerne var de samme som du beskriver. Rørene var med tiden blev fyldt med fedt som var skyllet ud gennem køkkenvasken og som så aflejrede sig i de kolde rør. Jeg måtte opgive at rense rørene, så de blev udskiftet med PVC rør.

Mvh. Asp
hej
Tak for svaret, men det har jeg prøvet og vandet løber fint og ingen problemer..
Har du også prøvet uden vandlåsen ved at sætte en spand under afløbet når du lukker vandet af vasken?

Har du undersøgt om der sidder en ventil i afløbshuset som jeg spurgte om?

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
hej

Ja, der sidder en ventil lige under vasken, til at lukke for vandet, men den ser ud til at virke godt nok.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med spanden under afløbet. men hvis jeg tager den reduktion fra 50 til 100 mm væk og lader vandet løbet ned i afløbet, så er der fuldt træk.
........... nu er jeg ikke VVS er men jeg har i et tidligere hus haft problemer med afløbet fra toilet, på samme måde som du beskriver dit problem ,  men efter montering af en Durgo, ( det var vist det den hed ) udluftningsventil forsvandt problemet ,   ..........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
dit problen lyder noget ualmindlig :-) Men ja -prøv at monter en udluftinig. Du kan få et T-stykke hvor du kan sætte den på. og før den så højt op inde i skabet så mulig, så vandet ikke løber den vej ud hvis afløbet stopper-

Hej

Tak for svaret, det vil jeg prøve, men det sjove er at problemet er først opstået efter jeg har lavet nyt køkken og afløb. Men afløbet er lavet lige som det gamle jernrør, bare i pvc.

//Ole

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis