luft i afløb

Hej

Jeg har et stort problem i mit køkken med afløbet til min vask.
Når jeg fylder vand i vasken, går der ikke længe før afløbet ikke trækker. Jeg lavede nyt afløb for ca 1 år siden og det er udført i 100 pvc rør.
lige som det gamle der var der før, men nu er det lige som der dannes luft i systemet og jeg har lavet et lille hul i plast røret og jeg kan mærke at der bliver hevet luft ind.
tager jeg afløbs røret af det 100 mm rør, og bare lader vandet løbe, trækker det fint...

HJÆLP
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overløbet på vasken, fungerer det? det er vigtigt ellers kan den lave det som du beskriver.
m.v.h

Hej

Ja overløbet fungere fint, det er lige som at der dannes en luft lomme, der blokere for at vandet kan trænge ned i kloakrøret.
Jeg har lavet et lille hul i røret fra vandlåsen og man kan høre den trækker luft den vej.
jeg har også prøvet at taget tilgangen til kloaken af mens problemet var der og der står vand helt op til vasken.

lige 2 billeder.
Bare lige et skud fra hoften...

Du har vel ikke også en vandlås på dit 100mm rør?


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Dit problem må helt sikkert være din vandlås, jeg ved ikke hvorfor, men det kan ikke være andet

Købt dog en ny (en anden model) de koster ikke alverden, og er nemt at udskifte

 

Venlig hilsen

 

Klaus

Hej

Har lige prøvet med en ny simpel vandlås, stadig det samme,
Det enes jeg mangler at prøve er at lade vandet løbe direkte fra vask og i afløb.

er ved at få pip af det..

Når man ser på afløbshuset der er monteret under din vask, ser det ud som om der er noget mekanik indbygget.
Er det en ventil der kan åbnes og lukkes, men som ikke har fået monteret det tilhørende betjeningsgreb oven på vasken?

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej

Afløbet fra din vandlås til reduktionen i væggen er en fleksibel slange, og efter billedet ser det ud til at den hænger og danner en ekstra vandlås, så du har 2 lige efter hinanden.

Prøv at skifte dette stykke ud med alm. pvcrør.

Skrevet af Orla Nautrup den 27-01-2009 02:44

Hej

Afløbet fra din vandlås til reduktionen i væggen er en fleksibel slange, og efter billedet ser det ud til at den hænger og danner en ekstra vandlås, så du har 2 lige efter hinanden.

Prøv at skifte dette stykke ud med alm. pvcrør.



Orla, jeg tror det ser sådan ud, fordi billedet ligger ned.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis