Begyndende nedbrud i facadeelementer

Jeg har et vinduesparti bestående af fire facadeelementer ala elementet på billedet herunder. Der er kommet vand ind under alu-listen i bunden af vinduet hvilket har forårsaget at træet under listen er begyndt at rådne. Mit spørgsmål er: kan jeg (når træet er tørt til sommer) ligge en silikonefuge ind mellem alu-listen og træet så der ikke længere kan komme vand derind og derefter evt. lave en inddækning i zink eller alu? Eller er det en helt forkert fremgangsmåde?

<p>Peter</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Hvis det er typen der ligner en alm træglasliste med skrå overflade, og klikket ned på nogle fastgjorte plastklodser som sørger for at der er luft/ventilation under, er den eneste måder der kan komme vand ned under, hvis din tætning mod glasset er defekt.

Der skal være ventilation under denne form for glaslister netop for at holde træet tørt.

Sørg for at tætningen er i orden eller skift glaslisten og når forsommeren er der, og træet er tørt, grundes der på bart træ med træbeskyttelse som f. eks. Boacol 20 et par gange inden normal malerbehandling.

Hvis der skal fortages en straksløsning, kan du indbore nogle Impel Bor Patroner, som anvist i nedenstående link.

http://www.boracol.dk/page10516.asp

Hej Orla, Tætningen ved glaslisten er ok, jeg formoder at problemet er at der kommer vand ind ved siden af glaslisten - se billedet herunder. Resten af rammen er fin (hvis det får en gang maling/beskyttelse) derfor vil jeg gerne lave en renovering af dem så de kan holde nogle år endnu...

<p>Peter</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også