Hjælp til surfboard (epoxy, flamingo og glasfiber)

Hej alle.

Dejligt at finde en forum for os der gerne vil lave tingene selv :)

Jeg står med en plan om at lave mit eget surfboard/skimboard. Til dem der ikke ved hvad dette er, vedhæfter jeg lige links til nogle billeder.
Billede og filmklip så i ved hvordan det bruges

Boardet består af 2 sider af flamingo limet sammen på hver side af en trækerne (en slags rygrad der går ned igennem hele brættet). Dette burde ikke være noget problem at lave.
Mit problem ligger i brug af epoxy og glasfiber til at forstærke brættet så det ikke knækker når man står på det.

Har i nogle erfaringer/ideer til hvad der kunne bruges til dette.
Har fundet flg. ting hos Biltema som er noget af det billigste, glasfiber og epoxy, kan nogle af jer eventuelt fortælle mig om disse priser er okay eller om det findes billigere, samt om epoxymassen vil smelte flamingoen så jeg eventuelt skal lave et lag beskyttelse imellem disse.

Ved godt det er lidt udenfor det normale der snakkes om i bådforum, men der burde dog være lidt ting der går igen...

-på forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nåe - uden at have forstand på lige dit problem, kan jeg da spille ud med, at vi har været tilfredse med at købe glasfibermaterialer i Biltema - og vi har da brugt en del på rep. af vores 31 f sejlbåd (husk åndedrætsværn - hvis du gerne vil have hjerne når du bliver gammel).
Ser da iøvrigt ud til at være en type som passer med vores strandmuligheder og bølgetyper - og de ser da ud til at more sig - herligt klip.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det er nemlig lige det, det passer perfekt til den Danske kyst til dage hvor der ikke er helt bølger nok til andre former for surfing. Samt at det virker forholdsvis ligetil at lave... Lyder godt med de gode erfaringer med biltema!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Trylsing. Skal du vide noget om at bruge polyester eller epoxy i forbindelse med styropor og lignende materialer så skal du besøge Rc Unionen,s hjemmeside gå ind i forum der vil du finde masser af artikler om brugen af det du søger oplysning om.
Mvh. Jørgen.

Jamen det kan jeg da godt give dig løsningen på, for det har jeg da prøvet flere gange.

Du skal lime Styroporen fast mid alm. hvid snedker lim, så skal det tørre i mindst et døgn i tørre omgivelser. Så maler du hele herligheden to gange med en billig hvid plastick maling, medens det sidste lag maling stadig er vådt lægger du et lag groft billigt lagen lærred på så det dækker hele vejen rundt. Lad det tørre og giv det så endnu et lag plast maling. Når det efter endnu et døgn er rigtigt tørt kan du lægge polyester og måtte på eller epoxy og væv. det er nemmest med glasfiberen da du der kan slibe det bedre uden at beskadige lagene. Du skal nok regne med to lag øverst og tre lag nederst. Efter slibning skal der spartles og slibes til du får en flot glat overflade, så kan du påfører Gelcoat med en pude så får du en rigtig flot overflader.

 

V.h.  Håndværkeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også