Skab under vaskemaskine, hvor?

Hej,

vi skal til at lave bryggers om, og vil i den forbindelse gerne have sat nogle nye IKEA elementer derud. Vi vil imidlertid også gerne have hævet vaskemaskinen og tørretumbleren, men kan ikke finde de rette elementer.

Nogen der ved om IKEA har de rette elementer, hvad de eventuelt hedder, eller hvem der har?

På forhånd mange tak for jeres svar.
Hej, vi skal til at lave bryggers om, og vil i... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
STH -> super fedt med hylden, men desværre ikke en "standard" ikea løsning. Den løsning jeg lige har nævnt er noget nemmere, hvis man kan undvære hylden øverst :-)
Hi Hi. man kan da se på billedet, at vaskemaskine og tørretumbler, står ovenpå skabe og ikke inde i skabene..
furius - Så kan bamse82's forslag vel heller ikke lade sig gøre?!?!
Hej det som Bamse82 skriver er løsningen, sådan her har jeg lavet det.
Sokkel
Skabselement ( som bamse82 har fundet nr. på )
Skuffe til at montere inde i skab
Udtrækshylde m front, lægte på højkant hvor udtrækket er monteret på
Bordplade
2 stk sidebeklædning
Bordplade

det hele er Ikea med sölar fronter

Mvh Steen
Annonce
Tak for nogle gode indlæg.

Vi havde set Invita's vaskeløsning, som er som beskrevet her, men selvfølgelig til Invita's pris, som er lidt over 20.000 kr.

Det sagde min nærighed mig, at jeg ikke ville give, så jeg gav mig til at søge, og fandt så denne her fantastiske tråd.

Så direkte inspireret af STH's beskrivelse har jeg lavet en tilsvarende løsning, men med et par opdateringer, som andre måske kunne få glæde af.

Istedet for at lave hylden på et par lægter, så købte jeg to ekstra skabselementer (varenummer: 541.804.10). Det er selve skabs-elementet uden noget til, et par 60cm hylder, de mindste skuffefronter jeg kunne få. Så kørte jeg forbi mit lokale byggemarked og købte et sæt skuffeskinner.

Jeg har så taget skabselementet, og skåret siderne til, så det kun er 7,5 cm højt istedet for de 35 cm, som det leveres i, og så har jeg monteret hylderne deri, ganske som STH.
Jeg valgte at lave det med elementerne, da jeg synes det så kommer til at se mere "færdigt" ud (no offence, STH!). Det koster så til gengæld 190kr. pr. stk. for sådan et element.

Men nu har jeg mere eller mindre Invita's løsning, som kun har kostet mig kr. 3.700, hvor Invita's kostede et stykke over 20.000 kr.
Det er skidesmart, for har også ledt efter en brugbar løsning og tror også jeg nupper denne her

Men kan vi ikke få et billede af hele opbygningen ?

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Jeg må sige, at det ser rigtig godt ud. Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål. Hvad har du fra underskabene og op? Har du en bordplade henover maskienen?

Vh,
Niels
Det hedder i fagsproget SKUFFEKASSETTE - alle har dem. Koster ikke en skid

 

Hej det er jeg udemærket klar over. Det som var mit spørgsmål var. Hvad der var anvendt ovenover underskabene. Er det skabssider man ane på billedet?!

Niels
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis