Medsejlere på Møn ønskes

Hej,

jeg er den mere eller mindre heldige ejer af en sejlbåd, en udmærket båd sikkert, med indenbordsmotor, der kan starte og køre både frem og tilbage, sejl, der burde sidde i masten, som jeg lige har gjort fint i stand med nye ......alt det der snorværk.....Jeps, rigtig gættet! Jeg kan ikke sejle den, men har været på et intensiv sejlerkursus i en kææmpe stor sejlbåd, og går til svømning.
Ok, det er nok ikke lige sejlvejr liig i dag, men det bliver det vel snart. Og så er det jeg tænkte om nogen mon havde lyst og evner til at sejle med mig, du skal have duelighedsbevis, have en stor tålmodighed, helst kunne lide børn og så meget gerne bo her på øen, eller tæt på, for ellers bliver det nok ikke til noget i længden, hvis alt skal planlægges flere timer før.
Nå, hvad det er for en båd, det er en Snapdragon 29.
Mth
Helle


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej, jeg er den mere eller mindre heldige ejer af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Håndværker - det skyldes både vores uerfarenthed, og at min "medsejler" går i panik hver gang båden "vælter" mere end 5 grader - og så må jeg jo vælge. Iøvrigt stiger graderne før hun panikker et par stykker om året - så der er lys for enden af tunnellen. Jeg kan så tilføje, at vigepligtsregler er meget nemmere når man går for motor.
Men lidt filosofisk er der vel en af to ting man ønsker når man sejler for sejl: 1. At man vil "bekæmpe" og "tøjle" elementerne, og udnytte dem. Eller 2. Nyde roen - stilheden - når man stille glider gennem vandet for en let vind, hvor solen går ned, og båden kan styres med to fingre - (og den anden ikke lige har tømt termokanden).

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis