12 Volt backup?

Hej LDS folk!

Jeg har et apperat som bruger 12 v, og som får strøm fra en omformer 230V->12V
Dette apperat understøtter ikke i sig selv backupbatteri, men så har jeg hørt man kan få  et lille print/boks/apperat hvor der sidder et batteri - Hvis så strømmen smutter kører apperatet så på det batteri som sidder tilsluttet denne boks. Indtil kører den så på alm. strøm.

Er der nogle som har kendskab til sådan en type enhed?
Vi snakker altså om en forholdsvis lille enhed, som skal kunne føde strøm hvis netspændingen forsvinder ?

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email: [email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20



Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Hej LDS folk! Jeg har et apperat som bruger 12 v... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
prøv evt. kerychip.dk eller stratosol.dk eller ebay.de for den sags skyld (der er rådgivningen nok lidt mangelfuld, man produktudvalget kan godt være fornuftigt).
Det gør der. Prøv at søge på google på termostatrelæ og DIN så får du bl.a. et link til brodersen.dk, men der er andre. Du skal dog passe på med at måle en temperatur i en dinskinne fremfor at bruge et input fra en almindelig ekstern termostat. Temperaturen i skinnen er ofte påvirket af det omgivende udstyr.

Jeg har iøvrigt ikke glemt din tegning, men jeg har haft lidt travlt.
Hej phwinther

Helt OK - jeg har også masser at se til.
Jeg har skaffet overvågningsenheden samt en strømforsyning som har muligheden for ekstern batteri til UPS funktion - nu mangler jeg bare et batteri hertil og så den temperaturføler.

Som alternativ til DIN-skinne thermostat, har du ellers en ide til hvad jeg kan bruge ??

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Den jeg egentlig tænkte på er denne her:

http://dk.forbrugerinfo.danfoss.com/Content/1D5F2C90-1F69-4A6E-818A-DA069B0F2305_SIT96.html

men du har forhåbentlig opdaget at der findes en som passer til dit alarmmodul fra DANBIT. Den fungerer på den analoge indgang og kan derfor mere end en simpel on-off termostat som Danfoss'en er. Jeg ville kontakte DANBIT og høre hvad de foreslår, men igen er det jo nok en løsning som er nogle hundrede kroner dyrere en den simple Danfoss termostat.


Annonce
Den DANBIT har koster 1200 kr., og deres alternativ er til 230v - den jeg skal bruge skal kører på 24V -
Ellers har de ikke noget - jeg har snakket med deres salgschef i går :(

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Den som du har sendt mig tror jeg ikke jeg kan bruge.
Jeg skal gerne have en som giver et output alt afhængig hvor varmt/kold der er. F.eks. i form af volt eller mh - På den måde kan jeg bruge en af mine analoge indgange.

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Du kan kun bruge den i den digitale indgang (altså on-off funktion ved en bestemt temperatur). Det kan du bruge til at sende en alarm hvis f.eks. rumtemperatur kommer under en bestemt værdi.

Hvis du vil have noget til den analoge indgang burde du kunne bruge sådan en fætter her, men de fås garanteret også andre steder fra:

http://www.lscontrol.dk/es605.asp

Problemet er at alle de digitale indgange er optaget (relæer til faserne + døren)

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Hvad er det for en styreenhed du har?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis