Blinklys

Vil indskyde exstra kontrollampe til blinklys i kåben , Suzuki GS 500 F, i kåben,  for at få den nærmere synsfeltet.
Forbinder den mellem højre og venstre + ledning.
Vil det skabe "panik" andre steder i ledningsnettet.
Hvem ved det?

Mvh. Hsahl
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja den går ikke, for så vil begge dine blinklys tænde hvergang du aktivere det ene. Du skal ind der hvor den første kontrollampe sidder og hente ledningerne ud. Du behøver ikke tage dem af den eksisterende, blot sætte et par lus på ledningerne og så trække dem op til din nye kontrollampe.

V.h.  Håndværkeren

Hej

Du kan godt forbinde en lille kontrollampe ( 2- 4 Watt ) mellem venstre og højre blink der vil nemlig ske det at lampen får + fra den aktive side af blinklyset og - fra den side der ikke er aktiv og dermed vil kontrollampen blinke i takt med blinklyset.

Hilsen Polobjørn 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu aner jeg ikke hvordan elektroinstallationen er på en motorcykel, men hvis den ligner systemet på en bil, så er den ene leder til pæren stel og den anden positiv blinkspænding.
I så fald kan du godt gøre som polobjørn skriver, med det forbehold at effekten på indikatorpæren skal være væsentligt lavere end blinkpæren.
På en bil er blinkpæren normalt 21 W (jeg ved ikke hvor kraftig den er på en MC), så en indikatorpære på 2 W er OK.

En anden løsning er to dioder. Katoderne kobles sammen og tilsluttes indikatorpæren, den anden ende af pæren kobles til stel. De to anoder tilkobles højre/venstre blinkpære.

Bent.

Hej Polobjørn.

Det var også det jeg mente i mit første indlæg,men udtrykte det ikke klart som Du nu bekræfter det.

Tanken bag spørgsmålet var, om jeg kunne forvente forstyrrelser i cyklens elektronik ved indgrebet, det kan jeg ikke rigtig overse. 
PS. Det er en årg. 2005.

MVH. Hsahl

Hej Bent.

Det er også 21 W på denne cykel og jeg vil anvende 2-3 W pære til kontrollampen.

Hvis Du vil se det findes cyklens specifikationer på Total Motorcycle Website -  2005 Suzuki GS 500F 2005.

Mvh.

Hsahl

Annonce

Hej igen

Hvis du holder dig til de ca.2 - 4 W sker der ingen goratyrrelser på din cykel

Hilsen Polobjørn      

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej Polobjørn!

Fint, nu vil jeg så gå igang.

Grunden til at jeg vil forbinde således er, at det giver en enkelt og kort ledningsføring. Har haft MC uafbrudt siden 1954, på de ældre af disse var el-udstyret til at overse.

MVH.
Hsahl

Hej Hsahl..
Ved ikke om du forstod hvad håndværker skrev til dig. ? Men du har jo nu en kontrollampe, til den kan du som "hv" skriver tilkoble den anden.. der er vel ingen grund til at opfinde den "dybe" mere end en gang ..
Eller har jeg fuldstændig misforstået hvad du vil ???

Mvh Jan J
Som du ved Jan så er der nogle menesker der har den Komunale holdning: hvorfor være vanskelig, når det falder så let at være helt umulig.

Hej helja.

Jeg forstår hvad håndværker skrev, jeg har også fattet hans påstand om , at hele herligheden vil blinke når jeg forbinder sådan, hvilket ikke er tilfældet. Det er selvfølgelig underforstået, at det hele ikke forbindes til kontrolpærens + pol. Så det er nok håndværker der ikke har forstået det. Mit spørgsmål gik ikke på ledningsforbindelserne, men om det elektroniske, f.eks. relæet, det  kunne måske ikke lide en extra kontrollampe.

Mvh. Hsahl

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis