Varme i spejl

Jeg var hjemme hos en vens forældre, hvor de har varme i spejlet på badeværelset, så det ikke dugger. Det vil jeg også have. Er der nogen der ved hvor man kan få sådan noget? Jeg prøvede i Silvan, men der havde de ikke noget. Mit spejl er 60x60 cm. Håber nogen kan hjælpe..
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Super..
Jeg takker for hjælpen, men ærgrer mig over at det minimum koster 500 kr. for et rimeligt lille spejl.
Så må jeg lige overveje om det er det værd.
hvad med noget antidug middel at smøre på spejlet? det virker fint hjemme hos mig - vi (konen) smører det på efter en ugentlig pudsning af spejlet.
Ja, du skal lige være opmærksom på at spejlets levetid forringes kraftigt når du varmer det op under vandpåvirkning.
Den billige (og lette) metode er at smøre spejlet med eks. noget brillerens eller noget af det der grundrens man bruger til keramik ol. Det skal bare gentages efter hver rengøring, men tager kun lige 1 min.
Annonce
ja, okay.. Ikke ligeså sejt, men lyder som en fornuftigere løsning.
Det ikke helt dug frit...
Men jeg har to halogen siddede på spejlet, og varmen fra dem fjerner duggen hurtigere end jeg kan tørre mig og for brug for spejlet.

De virker desværre ikke så godt, når kæresten går i bad mens man barbere sig..! så har man kun en lille cirkel på 10-15 cm at kigge i :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Vil man kunne tage en rillefræser og fræse gulvvarme på vand ind i væggen som var det et alm. gulv ? (Her tænker jeg på spejle i større størrelser, fx 2kvm

 

Skrevet af Nif den 24-01-2009 10:12
Vil man kunne tage en rillefræser og fræse gulvvarme på vand ind i væggen som var det et alm. gulv ? (Her tænker jeg på spejle i større størrelser, fx 2kvm


Ja alt er muligt og det vil da også fungere, hvis ellers din fremløbstemperatur er høj nok.
 
men det vil ikke være en særlig økonomisk go løsning, du er jo nødt til at have max varme på altid, om vinteren betyder det ikke det værste, men om sommeren vil den bare stå og tæske deruda mens det er hedebølge

Spejlvarmen fås i flere størrelser, og man kan sætte 2-3 sammen for at dække et så stort spejl, man kan jo også overveje om det ikke bare kan være nok med en enkelt i midten, man bruger jo ikke så stort et spejl, medmindre man er ekstrem overvægtig

Den elektriske spejlvarme virker hurtigt, så man bare kan tænde når man går i bad(f.eks via lyset/ventilatoren), så elforbruget er meget minimalt

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis