Sejlere

Måske har jeg en overdreven tiltro til sejlere, ihvertfald glædede det mig at se at, et medlem herfra havde vundet en ting, jeg havde sat på QXL. Det ka' da bli' sjovt at møde ham, tænkte jeg, men jeg fik da bare en meddelelse om at, han da havde købt  en anden, mens auktionen løb, men jeg ku' da få en femmer for ulejligheden med at gøre tingen klar og så videre. Det gav da et lille hak i tilliden til det sejlende folk. Men hvorfor skulle vi også være bedre en alle andre. Heldigvis er jeg da helt sikker på at, der er mange, som jeg har lært at kende herinde, som man kan stole på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Måske har jeg en overdreven tiltro til sejlere... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lynæs det er kun tyve der tror at alle stjæler (orsprog)
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Skal vi ikke stoppe denne tråd

uanset regler , forbrugerstyrelse etc. Hvis man byder på noget og vinder må man sgu' betale uanset, at man kun få det billigere andet steds.
Altså- som min ven låsbysvendsen sagde - en handel er er handel
-og renek vrøvl  du har ikke forstået tråden

Skrevet af Gerhard den 29-01-2009 22:33
Det sjove er (så langt som jeg er nået), at din henvisning dækker begrebet "erhvervsdrivende", og at "nogen" tolker, at det bliver man også, når salget går gennem QXL, men jeg har ikke kunnet finden en endegyldig afgørelse om den påstand.

QXL Ricardo Danmark A/S er et aktieselskab. Det er efter min mening erhvervsdrivende.

Forbrugeraftalelovens § 3, stk. 3, siger:

Under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 finder loven tillige anvendelse på aftaler om varer og tjenesteydelser fra ikkeerhvervsdrivende, hvis aftalen er indgået eller formidlet for sælgeren eller tjenesteyderen af en erhvervsdrivende, samt på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler.

Jeg har svært ved at forstå hvorfor du ikke mener at Forbrugeraftaleloven er endegyldig?

Bortset fra det var mit indlæg mere rettet imod det underlige synspunkt at "Det har for mig ikke været et spørgsmål om lov og ret, men om moral." Hvad er det der er moralsk galt med lov og ret?

WS
WS ..........helt ærligt !!!!!!!!
Skrevet af Flying Leth den 30-01-2009 00:51
WS ..........helt ærligt !!!!!!!!

Ja, det må du nok sige. Det er da jammerligt at se folk himle op over at en køber bruger sin ret.

Men sådan er der så meget - jeg er tilhænger af de beskyttelsespræceptive regler for fjernsalg - det er der åbenbart en del andre der ikke er

WS
Annonce
Selvfølgelig må du pleje din egoisme når du har juraen på din side.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis, ikke når.

WS: Stop vinkelskriveriet. Hvis det skal være en konkurrence om de frækkeste juridiske termer, har jeg 6 hyldemeter at tage af. Der er ikke nogen præjudicerende afgørelser om den omtvistede paragraf, så det vil være betænkeligt at støtte alt for meget ret på den.

Det korte af det lange er, at en mand er en mand, der overholder sine aftaler, og ellers vil vi ordentlige mennesker ikke have noget med ham at gøre.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Skrevet af Dan H den 30-01-2009 08:29
Hvis det skal være en konkurrence om de frækkeste juridiske termer, har jeg 6 hyldemeter at tage af.

Ellers Tak - hold du bare dit degnelatin for dig selv inden der går total Erasmus Montanus i den.

Du er som alle andre velkommen til at mene hvad du vil om handel på internettet, men jeg synes altså det er en ynk at høre folk gå fornærmede bagover med påstande om manglende moral, egoisme og hvad ved jeg, bare fordi de ikke har sat sig ind i reglerne. Og det er efter min mening det, der oprindeligt startede tråden her.

Det er så vidt jeg forstår helt almindeligt at man bliver udsat for fortrydelse, og jeg har fra egne erfaringer som sælger fået det indtryk, at det er en teknik der bruges til at gøre sælger mør.  Det er en teknik der virker, og det er helt fint.

WS
Det med ynk kunne du ha' sluppet for, ved at holde dig fra tråden. Og lige meget hvor meget pladder du kommer med, så er du ganske alene om dine synspunkter, heldgvis.

ErikChristensen 
Verden er ikke helt af lave, motoren afhentet, pengene i postkassen, sådan.

ErikChristensen 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis