Opvaskemaskine vil ikke afslutte

Hej..

Jeg har et underligt problem med min opvaskemaskine (blomberg gun 1380)

Jeg sætter den igang med et vaskeprogram, men den stopper altid på et minut-tal.. Typisk 51 min tilbage, men det afhænger lidt af hvilket program det er.

Jeg har renset filterne, selvom der egentligt ikke var noget skidt der. Jeg har en ide om det måske er noget med vandtilførslen, selvom hvis jeg stopper den mens den er igang er der noget vand derinde i top og på siderne, dog ikke sindsygt meget.

Nogle derved hvordan det kan være og hvad der evt skal gøres?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok en føler det er galt med da der jo også er vand tilbage i maskine
Føler... Hvad vil det sige og hvad kan der gøres..? - Altså der er ikke vand tilbage i maskinen, nede i bunden hvis man skulle tro det... Man kan bare se at der er blevet ført noget vand rundt da det er fugtigt derinde..?
Hvis du åbner den efter 5 / 10 / 20 minutter er der da vand i maskinen? Det skulle der jo gerne være. Ellers har du nok ret I at det er vandtilførslen det er galt med.

Mvh You Can Do It!

Ja der er vand i og den rengører også.. det er bare at den står og brummer på et minuttal.. og det bliver det ved med indtil man slukker helt. Slukker man for kontakten og tænder igen, står den stadig og brummer.. der skal gå rigtig mange timer uden strøm før den stopper med at brumme..
Er det ,det samme vand det står i maskinen?,hvis det er det kan være der sidder noget i pumpen,hvis ikke kan det være dit varmelegme så vil den ikke køre vider,fordi temp.ikke er opnået.
Annonce
Jeg vil give et forsigtigt bud efter at læs det igennem tror måske det er din timer det er galt med...
Nej det er ikke det samme vand, for vandet er varmt og det gør rent...

Mht timeren så lyder det meget muligt... Noger der ved hvad der kan gøres der.?
Kan du tømme den for vand via pumpen?
Er du 100% sikker på at pumpen er ren der ikke sidder noget nede i det lille hus ved propel,kan ikke huske det måske sidder der en lille plastik plade med en skrue over pumpe og under filter det er sådan
lille pumpe hus så der kan sagens side lidt har selv prøvet det på en boss maskine.Håber det er det da en ny timer er dyr,måske kan du evt finde noget på internet i gamle dage blev der lavet ombytning.Den tid er forbi,jeg ved ikke hvor gammel din maskine er ?

Ellers har jeg ikke flere (dårlige) råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis