nyt betongulv + isolering i kælder

Hej LDS'ere...

Lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg skal igang med at lave kælderen i stand og skal dermed have sænket gulvet ca. 15 cm. I samme omgang vil jeg grave ud og isolere, lave gulvvarme osv.

Jeg regner med at skulle bruge flg. materialer nedefra og op:

Sand, flamingo, beton m. armering/gulvvarme, klinker

Mit spørgsmål er så; hvor meget skal der være af hver?? Regner med at klinker og beton udgør ca. 10 cm, men hvor meget sand og flamingo skal jeg minimum "putte" i hullet?

Dette er ret bestemmende for hvor meget jeg skal grave ud :-)

På forhånd tak!

MVH

Lasse Kristensen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja altså jeg gravede en halv meter ned har i huset. Det giver 10 cm sand sådan cirka 30 cm flamingo og til sidst 10 cm beton.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg var fræk og nøjedes med 8cm beton+2cm fliser de fleste steder. Sand lagde jeg kun ud det omfang det hjalp mig til at nivelere en smule, dvs. mellem 0 og 2 cm i det meste af kælderen. Men jeg har også god tør jord selv 2 meter under nuværende gulv, så det er lige så fint som sand. Har du blød jord, muld, fugtig jord eller lign. så skal du måske overveje nogle cm sand.
Husk også lige at tjekke om du har problemer med et evt. grundvandsspejl eller lign. hvis du skal til at grave mere end 30-40 cm ned.

Er der noget galt med at lave det som opklodsning med varmefordelingsplader når det er i en kælder?

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH - Den løsning vil jeg ikke have.... men det er da sikkert muligt...

fiaght - twist -> Tusind tak for svarene. Det var lige hvad jeg skulle bruge...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis