Klubadministration

Når man beskæftiger sig med klubarbejde, kommer man jævnligt ud for at skulle administrere tilmeldinger til f.eks. arrangementer.

Dvs man får telefoniske, direkte mundtlige, brevlige, via mail og høren sagen tilmeldinger. Alt i alt noget rod.

Findes der i cyberspace et tilmeldingsmodul, man kan downloade og lægge ind på foreningens hjemmeside?

Jeg forestiller mig et skema, hvor man på sin PC indtaster sine oplysninger, som så går over i et Exceldokument til videre bearbejdning.


Med venlig hilsen
ktm

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal spørge vore webmaister ! Jeg står for medlems kartoteket til og afmelding i MZ Klub DK, hvor jeg også har en bestyrelses post. Vi har sådan et system som et af medlemmerne har udviklet, hvor jeg blot oplyser om navn adr. o.s.v. så lægger den det selv på rette plads. Vi kan så også udskrive Giro blanketter og velkomst breve med samme system, her skal jeg blot trykke på et par taster så køre det hele af sig selv. Ligesom når jeg skal udsende blade trykker jeg blot på etiketter til alle der har betalt kontigent.

Mon ikke det er sådan noget du har brug for.

 

V.h.  Håndværkeren

På den hjemmeside jeg har lavet (yamahaxs650.dk) ligger alt på den SQL servere der hører med til sådan en webpakke fra eks. one.com, men frontenden og modellering er ikke for folk der kun kan arbejde i eks. frontpage. Du skal over i noget .net eller php. Evt noget CMS som mange klubber kører med.

Vores klub kører vist ca. 98% via hjemmesiden, vi har et medlem der bor i en skov uden el eller andet moderne bras, han får alt via snegle post.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Håndværker, det du der beskriver er vel det komplette registreringssystem, formentlig i en database, måske Access.
Det vil nok blive for voldsomt at bruge i denne situation. Det skal kun bruges sideløbende og uafhængigt med klubbens egentlige medlemssystem.
Desværre er webmaster for meget ophængt med arbejde, til at han synes det er morsomt at arrangere dette ekstra system.
Men det smarteste ville jo være at have det som et integreret system i den samlede database.

PeterR, du rører ved noget meget ømt, mht til ham ude i skoven. Fantastisk at der trods alt er så mange mennesker, som mener at hæve sig selv op over alle andre, ved at slå sig på brystet og stolt erklære at de ikke har brug for IT. De gør sig vist ikke klart, hvor meget bøvl og ekstraarbejde de "pålægger" klubfunktionærer, som skal arrangere ekstra arbejdsgange ved deres bagstræberiske ide.

Håber der et eller andet sted findes et sådant lille "tilmeldingsmodul" der kan modtage oplysninger og lægge disse over i et regneark.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der må jeg blive dig svar skyldig Ktm, det eneste jeg ved om systemet er at det er et af vore medlemmer der slog sig ned som ægte computer nørd og lever af det i dag. Han udviklede det program vi bruger i klubben, jeg skal se om jeg kan finde hans mail adr. Så får du den som PM. så kan du jo spørge ham ad.
Hvis du ikke vil rode med databasen, så tror jeg kun der er 1 mulighed, der dog ikke er nær så smidig.
Man kan i ren HTML kode en formular på hjemmesiden, der sender en mail til dig/Jer. Her kunne man så eventuelt bruge Outlook til at samle data fra indbakken til et Excel-ark.
Om det kan lade sig gøre er jeg ikke helt sikker på, men det er måske en mulighed.

Men at gemme oplysningerne i en database vil være klart det mest fleksible.
Jeg er næsten sikker på at Ktm. har fundet det han har brug for
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis