Scooter hjælp (PGO)

Hej allesammen.

har lige skiftet ruller i min dr big tre gange nu i løbet af to dage. det ryster MEGET.
Efter som jeg har udskiftet rullerne tre gange, tror jeg man kan udlukke "dårlige" ruller (style pro 7,5-6,0-6,5g)
Der er ikke blevet brugt vold for at skille det ad, men tænkte på om jeg evt har bøjet krumtappen? 
variatoren ser ikke ud til at være slidt der hvor rullerne kører, dog lidt på den forkromet flade hvor kilremmen kører.
Er der nogen der har erfaringer med ligende?

mvh Christian
 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke svare dig på om du har bøjet krumtappen, men man påstår jo det kan lade sig gøre...

Hvordan har du haft den skilt af? Det findes jo specielt værktøj til afmonteringen og den bør tilspændes med en momentnøgle efterfølgende. Den skal faktisk ikke spændes særligt hård den møtrik. Det er nok der de fleste laver fejlen når de skal samle igen.

Når det så er sagt har jeg ALTID skilt/samlet variator med luftnøgle og jeg har aldrig ødelagt noget og jeg har vel gjort det 10-15 gange da jeg kørte scooter så jeg tror ikke rigtig på du skulle have bøjet den hvis du har båret dig normalt ad

hvor gammel er kileremmen.

den har også indflydlse på vibrationer i under kørsel.

krumtappen kan kontrollers med to pinol dokke og en måle ur.!

Du kunne afmonter tændrør og blæserskjoldet på højre side af motoren og få en til at dreje på blæsehjulet mens du på den anden side holder en lang skruetrækker på akslen og holder fast ved motorblokken med hænderne... mon ik man så kan mærke om akslen er skæv når den anden person bliver ved at dreje.

Kan du forklare mere hvordan den ryster ?
Ryster den lige meget hele tiden eller er der forskel ? Hvornår er det slemmest ?

Ja det var også min ide, at prøve at finde ud af det, uden at skille motoren ad i første omgang
Rystelserne følger omdrejnings tallet. men kan ikke køre over 20km/t, det ryster det for meget til.
Det er svært at forklarer lige precis hvordan og hvorledes. Men føles som om  karkassen i bag er gået (Det er den ikke, det var det første jeg tjekkede)
skal ud og skrue om et par timer, så vender jeg lige tilbage med noget info

Forløbig tak for hjælpen alle sammen.

Christian

Jeg tror jeg har fundet ud af hvad den fejler.

Fra: http://hussar.homepage.dk/Top%20Page%201.htm
- Variator har ikke været rigtig ''skivet'' op. der vil da ske det at scooteren ryster og rusker ved opstart og inden for kort tid vil variator og krumtap være defekt.

Jeg tror du skal sætte nogen afstandsskiver ind ligesom nummer 3 på billedet: http://www.apriliadreams.co.uk/Technical%20Pics%20for%20the%20SR%20125/variator.gif

Så køber du 3 afstandsskiver: http://thansen.dk/product.asp?c=2388970415&n=1681976726&pn=1681977417

også prøver du dig frem hvor mange stykker der skal i...

PS: jeg gætter bare er ikke sikker på det er sådan man skal gøre men det tror jeg.
Måske skal er var et afstand stykke helt inde bagerst er her nogen som har samlet deres variator hvor der sad en skiver inderst ?

Så fik vi langt om længe løst problemet. Det virkede ikke med ny variator. Så gik jeg tilbage skridt for skridt. så fandt jeg ud af at der var en fejl på kil remmen? Mystisk, men problemet er løst. Tak for hjælpen

mvh. Christian

 

var den så flisset eller hvad var fejlen ?
Har du eventuelt et billed.
Tror jeg har smidt den ud, men går lige ud og graver i skralde spanden . Det kan bedst forklares med at remmen er slidt på midten af den korte flade, som om at fladen ikke er jævn fra top til bund på remmen. Er sku lidt svære at forklare, tror du får mere ud af et billed 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis