Min bærbare starter ikke.

Jeg har ikke kunne starte min bærbare og har fået skiftet både batteri og opladeren, men lige lidt hjælper det. Den starter ikke. Der lyser en lille diode på computeren, der indikerer, at der er strøm tilsluttet, men når jeg trykker på "tænd"-knappen, så sker der INTET.

Hvad er der mon galt ? Håber ikke det er harddisken der er brændt af, for der ligger en masse familiebilleder på som vi ikke har andre steder...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan starter den ikke?

begynder den at starte op men ikke komme ind i windows, eller er der slet ingen liv i den overhovedet? Hvis den starter men ikke kommer så langt hvad står der så på skærmen?

Under alle omstændigheder kan dataene på HD'en sandsynligvis godt reddes, omend lidt omstændigt arbejde.
Hvis ny PSU og nyt batteri er forsøgt - er der nok meget stor chance for, at det er bundkortet som er gået.
I meget få tilfælde kan andre enheder (som er defekte) godt resultere i denne fejl. Har bl.a. set at det lille WIFI-board har været skyld i dette. Men hvis vi snakker %, så er chanchen for defekt bundkort nok over 98% i dit tilfælde.
Og dine date er formentlig IKKE mistet (medmindre der er tale om lynnedslag-skade).
Hvis din PC skal "bortskaffes",- så smid ikke din HDD ud. Køb istedet et "USB-cage" til din HDD (koster ikke meget måske 250,-), og så kan den tilsluttes som ekstern HDD til en hvilken som helst computer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis