volvopenta 2003 ingen kølevand

Jeg købte en båd i dec2008 da den var oppe på land for at blive malet og gemgådet var den kun startet på land, og det var med ferskvand til kølling. da jeg fik den hjem og var på prøve sejlars var alt godt,og den 24 dec gav den også kølevand, jeg lukkede for vandet da de meldte frost. Men så her i det nye år ville den ikke give køle vand, der kommeer vand fra vandpumpe, men ikke ud af undstøning. Kan varme veksleren stoppe. og hvad gør man så og hvordan detmonters den vis det er det der skal til. HJÆLP vil gjerne på fiskeri med den nye båd.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmmmmm.

Hvorfor lukke for vandet, ???? der står stadig vand i hele systemet, og det fryser uanset om du har lukket eller ej. På ferskvandsiden skal du blande ca 1/2 vand og kølervæske, selvfølgelig for det ikke skal fryse, men så sandelig også for at beskytte motor m.m. indvendig.

Kommer der vand nok ud af søvandpumpen, ellers kontroller impelleren, om alle fingre er i orden, og bløde, ogææææ du har selvfølgelig lukket op for vandet igen ikkkkk ???.

Mvh autoole

svar til auooole fersk vand er frost sikkede lukke for vand og køre udstøning tør. impeller er 100% ok og der er lukkede op for hanen igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej igen.

Køre udstødningen tør, hmmmmm, så kører søvandspumpen uden vand, så er impelleren sikkert stået af, da den smøres af vand.

kontroller lige impelleren igen, og er du bange for frost på saltvandsiden, så kør lidt kølervæske ind, uden søvandspumpen kører tør.

Der er en artikel om 2001-2-3 motorer på min hj.side prøv at læse den.

mvh autoole

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også