Bagbremser polo 90 Justerer ikke

Hej Alle.

Jeg har skiftet de bagerste bakker, hjulcylindre og håndbremsekabler i begge sider, på grund af skævbremsning. Nu er det bare sådan at bremsepedalen går for langt ned. Er der noget særligt man skal være ops på i forhold til de der kiler som skulle justerer bakkerne ud mod tromlerne.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start forfra med at slække kablet helt af,tag tromlerne af juster kilerne så tromlerne lige kan gå på, de må gerne lige røre tromlerne,spænd tromlerne fast og juster dit kabel så der er 3-4 hak .
Tak for de hurtige svar

Håndstad.
Jeg lod bare håndbremsenindstillingen være og satte det sammen og tromlerne gik fint på,og så troede jeg at de ville justere selv, men jeg må jo se på det.
Autoole.
Pedalen virker ikke fjedrende,men den går for langt ned. Jeg tog billeder af det inden jeg skildte det ad og det ser rigtigt ud, men jeg forstår hellerikke hvorfor de ikke bare justerer selv. Har ikke set den type selvjustering før. Jeg havde håbet at der var nogle kendte triks man ikke vidste  om, men der er jo ikke andet end at skille det ad igen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej igen

Du svarede ikke på om du havde luftet bremserne ordentlig. ????

Mvh autoole

Som Auto ole skriver luft ud luft ud,når du afmonterer hjulcylinderene så løber der væske ud af rørene så du kan tømme beholderen derfor skal du være meget sikker på at der ikke er luft i systemet som det tyder på.Husk at fylde beholderen op hele tiden når du lufter.
Skrevet af kovas den 20-01-2009 20:48

Autoole.
Pedalen virker ikke fjedrende,men den går for langt ned. .


Hej igen og tak.

Ovenstående var egentlig mit svar på at jeg mener at jeg har luftet ud, men ok jeg har luftet ud. Pedalen har ikke været i bund da der er udluftet med vacoom på luftskruerne. Det virker ligesom i gamle dage når bakkerne ikke var lagt ordentligt til; pedalen er hård men kan pumpes op. Jeg tror selv at det er noget med selvjusteringen og jeg var ude efter om der var nogle kendte problemer med denne type justering. Det er jo ikke løse tromler så det er justering af lejer hvergang det har været skilt ad og derfor havde det været  rart at vide noget mere inden jeg skiller ad på ny. Jeg går videre der må jo være en løsning.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
KOVAS:
Du skal lufte alle 4 hjul ud, da der er luft i systemet, det duer ikke bare at lufte baghjul ud, hele vejen rundt og få en til at hjælpe dig, da det ikke er noget du kan alene.
Og så starter du med det hjul der er længst væk fra bremsebeholder, DVS: hvis din bremsevæskebeholder sidder i venster side i motorrummet, starter du med højre baghjul, du får en til at pumpe tryk på pedalen og han skal holde trykket, mens du løsner udluftskruen, så går pedalen i bund, han skal så holde pedalen i bund, mens du lukker for skruen, og så igen det samme pump tryk på pedalen og hold trykket, mens du åbner, gør dette 3-4 gange på hvert hjul, så vil du se at det virker.
Glemte lige, husk at tage låget af bremsevæskebeholder og efterfyld bremsevæske under forløbet.
Den med at udlufte med vacuum dur ikke i alle tilfælde, har jeg så smerteligt oplevet. Der suges alt for let luft bag om stemplerne i hovedcylinderen eller hjulcylindre.
Prøv at lufte ud som Renaulten siger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis