Bagbremser polo 90 Justerer ikke

Hej Alle.

Jeg har skiftet de bagerste bakker, hjulcylindre og håndbremsekabler i begge sider, på grund af skævbremsning. Nu er det bare sådan at bremsepedalen går for langt ned. Er der noget særligt man skal være ops på i forhold til de der kiler som skulle justerer bakkerne ud mod tromlerne.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Jeg har skiftet de bagerste bakker... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej til alle.

Og tak for alle opfordringerne til at lufte ordentlig ud.

En særlig tak til J Håndstad for den rigtige formodning. De der kiler som aotojustere bakkerne sidder i en slids i forbindelsesstangen ved handbremsen, og det ser ud som om at hvis man ikke løsner h-bremsekablet inde i bilen så vil trækket fra h-bremsen hindre at kilerne kan gå på pladsfordi stangen ikke er løs. I hvertfald virkede det. Da jeg løsnede kablet helt og tråde på bremsen gik kilerne på plads og det var stort set ikke nødvendigt at rejustere håndbremsen.

Nu har jeg jo lavet bremser på adskillige biler og siden fået dem godkendt ved syn så nogen fornemmelse for udluftning har jeg dog. Jeg har på det sidste gjort det alene med vacoom,og det plejer at virke, men jeg vil da ikke afvise at det kan være lidt tricy. Bremsevædsken var gammel og er blevet udskiftet totalt. Alle 4 hjul. Nu er det jo sådan at hvis luftskruen på en kaliber er åben , ja så vil vædsken jo selv løbe derhen hvis du har tid nok. Så vacoom er egentlig bare for at skynde lidt på det og så hindre det luft ind når du lukker skruen. Det er et 2 kreds bremsesystem og der går 4 rør et til hvert hjul helt oppe fra hovedcylinderen; hvorfor skulle det have betydning hvilken rækkefølge man lufter i? Er det ikke en vane der er fra dengand der var T-stykker og et langt rør bagud?

Ps. hvad betyder de mærklige tegn i Jeres underskrift?


Mange hilsner og tak


Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Undskyld at vi foreslog en expert i udluftning, det skal da ikke ske mere, og rækkefølgen har desværre stor betydning, da man starter med at presse luft ud, af fjerneste hjul og at du åbner en luftskrue i et baghjul og selv lader bremsevæske løbe ud, Hvis man har tid, er jo ingen garanti for at der ikke er en luftbobbel, et sted i systemet.

Fik selv skiftet bremsekaliber sidste år på en peugeot, på et værksted og de bruger også samme metode med vacum, men da jeg hentet bilen, gik pedalen i bund og kunne pumpes op, dette sagde jeg til mekanikeren og svaret fra ham var, det er fordi der er nye klodser på gamle skiver, sikken noget fis at fyre af, nu har jeg selv arbejdet med biler i over 15 år og har nok skiftet og luftet bremser ud på ca 500 biler.
Jeg kørte så hjem og bad kone om at begynde at pumpe pedalen og forklarede hende hvordan hun skulle gøre og vupti 5 min efter var der intet luft i systemet og pedalen var hård, se gammeldags udluftning er det bedste.
Hej Renault Ejer.

Det var ikke min menuing at genere nogen med mit sidste indlæg, men dit sarkastiske " expert i udluftning " forstår jeg ikke. Når jeg læser indlægget igennem kan jeg ikke se hvor du finder belæg for det.  Hvis hvert hjul har sit eget rør  så skylder du mig en forklaring på hvorfor rækkefølgen har betydning og hvordan der kan komme luft ud til forhjulene hvis man har skildt  en bagvylinder ad;  og det er ikke nok at sige  at 500 biler osv. der må være en grund og jeg kan altså bare ikke se den.  Autoole s indlæg er jo rigtigt fint, enten er det samlet forkert eller også er der luft i. Ok jeg citerer så færdselslovens krav til bremsen  at den er hård ,men går for langt ned, det bliver ikke forstået så jeg gensvarer at jo jeg har luftet ud. Så hvad er det lige jeg har gjort galt?

Mange gode hilsner  til alle

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis