bremsetromle

Hej alle !!

Jeg skal have skiftet bremsebakker på bagbremserne på min toyota sportsvan, da det er tid for syn. Det går smertefrit at få højre tromle af, da de jo kun sidder fast ved hjælp af hjulboltene. Problemet er den venstre, den kører fint rundt men vil ikke falde af, har endda tæsket den godt igennem med bolsjehammeren og diverse.

Hvad kan jeg forsøge med?, vil det evt. hjælpe at varme tromlen op med en gasbrænder?. Vil sgu blive glad hvis nogen har gode råd 

 


<p>Jank1</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at tage en dorn og bank hele vejen rundt om navet og se om det ikke hjælper.

Ellers prøv at sætte en skruetrækker i klemme imellem tromle og ankerplade og derefter slå på forsiden af tromlen i modsatte side på samme tid.

Jeg ville ikke varme tromlen af fare for den slår sig.


jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
hej ven.hvis det er helt umuligt så kan det være du er nødtil at få fat i en aftrækker mvh kim

hej venner jeg er en ung frisk fyr der har det motto at det andre kan lave kan mand også selv lære at lave / med mindre det kræver speieselt udstyr/ for ellers kan man hvad man vil ps. den der bære viljen kan hvad han vil mvh burger

Vi skal lige vide om Du kan trække tromlen bare en lille smule fri af navet og det så ikke kan komme længere, eller om det uden diskution sidder knokkelfast på selve navet, for at kunne hjælpe Dig.
Egentlig er jeg en smule træt af folk som Dig, fint nok at Du selv vil lave bremser, men så har Du filme godt nok også bare at have forstand på hvad Du gør, det er os andre Du skal køre rundt imellem bagefter.
Det Du beskriver er, uanset om tromlen sidder fast på navet, eller det er bakkerne den ikke kan komme ud over, noget alle os der har 112% forstand på at lave bremser ser ofte og ved hvordan man tackler, så tror virkelig Du skal holde Dig fra det sikkerhedsmæssige på Din bil og lade proffer på et værksted om den slags.

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Små slag, små slag, det her er en lav det selv side og det må du leve med.
I øvrigt har jeg set meget smukt arbejde fra ikke faglærtes side og jeg har set meget elendigt og farligt klamp fra proffers side.

Nu er det så 8 måneder siden tråden blev startet, så mon ikke den gode mand har fået klaret sit bremseproblem??

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis