Gløderør sabb 10 hk

Hej

Den gamle sabb er lidt sløv om morgenen og skal have en cigaret og en snaps inden den vil ud af sengen og på arbejde.

Jeg tinkte på om man ikke kunne stoppe et gløderør i der hvor man normalt sætter cigarareterne/startpatronerne i. Og mugligvis skære noget nyt gevind.

Og hvordan skal man lave det. Er der evt et gløderør der er egnet eller passer i. Man skal vel også have noget rale og noget timer værk.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det altså ganske almindeligt at en Saab skal have en morgen smøg og lidt blandet diesel/smørre olie inden den vil starte når temperaturen er under de +5. Vil det ikke være at pille lidt af motorens nostalgi væk med sådan et gløderør.
Sagt på en anden måde, hvorfor begynde at experimentere med en motor der bare kan køre og køre uden problemer.
hej

ja man kan godt få en gløderør til sabb...så svaret er ja..men jeg kan ikke huske hvad de hedder..da det er ved og være nogle år siden jeg har købt nogle af dem..da der jo desvære ikke er så mange af de motor tilbage

mvh tobak
Hej ja det er lidt synd men alligevel så står jeg jo og er afhænig af båden i vintertiden og vis jeg af en eller anden grund skulle have mistet cigaretterne eller de er blevet fugtige så er jeg på skidern hehe. Det er derfor jeg gerne vil have det lavet en lidt mere stabil løsning. Og som spørgsmålet med varme i styrhuset jo afsløre så er jeg nok også lidt dovn og kan godt lide at have det godt hehe.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>

min volvo mb2b den får engang med et gasblus som jeg tænder og setter hend til indsuningen hvor jeg kan fjerne luftfiltert og den starter med det samme med den varmeluft den får

hilsen rene


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej Renek.

Nu er det altså bare fordi Alt over 5 HK. er lidt doven, han gider ikke pusle så meget om motoren. Et tryk på en knap og så har den bare at starte.

Det er da godt at det ikke er en glødehoveds motor han har, for så  kom han da aldrig ud at sejle.

Annonce

jeg venter på at det bliver lidt varmer så kan jeg male båden med hvid maling som grunner jeg syndes at det er for koldt til det endnu ned 1 til 4 grader

rene

 


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Putter lige info om ham du ska' ha fat i vedr. Sabb. Min 22 hk har iøvrigt gløderør, og kan se af deres prisliste, at de koster en lille plov pr. stk.

Undrer mig iøvrigt lidt over, at du kalder dig "PRAL", eller kører du kun med 1000 RPM for at få den under 5 hk?

NORDSABB-KAJ KLYN A/S
Erik Toftdal
Tlf: +4586243600
Fax: +4586243711
[email protected]
http://www.nordsabb.dk/

Kan endvidere se, at ferskvandskøling er ekstraudstyr, hvis du har det, kan jeg fortælle, at på min motorinst. er sat et alm. varmeapp. fra en bil, og på køleslangerne er sat et T-stykke på til og afgang, og det virker fortrinligt. Nåe fik lige nærlæst din anden tråd om det emne

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg er iherfald så doven jeg ikke gider gå over åen efter vand

Den med de 5hk er et godt spørgsmål. Men lidt praler vi vel alle sammen

Men jeg skal ihertfald lige have ringet op NORDSABB det gjorde jo det hele en del nemmere.

Men hvad med tilslutningen. Fungere det på på samme måde som man sætter en pære i med pluds minus kontakt gløderør. Eller skal der noget spole eller timer på?


<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Du tager + fra hoved afbryderen til en tryk kontakt og derefter direkte på gløderøret.
Da man bruger motoren til stel, skal du ikke tænke på det. Sådan er det på min 22hk sabb.
Man jeg ville holde mig til cigaren, og så er der lidt nostalgi over det.

mvh johnia

Ja det er rigtigt nok med den smøg der. Det er en god isbryder når man skal på vandet med et par bekendete og et par fiskestænger. Det vækker altid et smil eller et stort spørgsmålstegn i hovederne på folk når man siger den lige skal have en snaps og en smøg.

Nu ved jeg hvordan det skal laves.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også