Gulvvarmestyring

Hejsa

Jeg sad lige og bladrede i den nye avis fra XL-byg. De reklamerer nu med en 4kreds shunt med trådløs styring. Der står den er komplet klar til montering. Den koster kun 6200. Det passer jo meget godt til mine 4 kredse der sukker efter en shunt 
Jeg aner bare ikke hvilke mærke det er?? endnu altså.

Er der nogle der kender deres produkter eller kender mærket. Tør jeg købe det ved XL eller skal jeg holde mig til Wavin der koster ca 8000?

De 1800 er surt sparet hvis jeg skal stå og bøvle med en masse problemer.

Jeg har skruet en del vvs og jeg tør uden problemer kaste mig ud i montagen, men jeg er noget usikker på hvodan den skal indstilles og justeres. Har i prøvet det selv og er det til at finde ud af?

Mvh
Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandbårent gulvvarme reagerer jo meget langsom, der kan sagtens gå 6-8 timer fra du ændrer temperaturen til du mærker en forskel. Er trådløs styring noget bevendt set i det lys?
Mit gulv er opbygget i træ. 22mm spånplade med parket ovenpå. Det skulle gerne være væsentligt hurtigere en 6-8 timer om at reagere så set i det lys synes jeg det er meget bevendt når der ydermere står en brændeovn midt i stuen der uden problemer varmer hele arealet.

Og som bamse82 korrekt siger man slipper jo for kablerne :-)

Er der slet ikke nogle med erfaringer?
Tror uden og vide det at den er ligeså god eller dårlig om du vil som de dyre. Men det er termostaterne der er foskel på og ikke resten.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du har ret :-)

Tog derned i dag. Pumpen er grundfoss alpha+ og resten er wavin pånær styringen. Det er et eller andet østprodukt. Jeg ved ikke hvorfor men jeg er altid ret skeptisk over for sådan noget.
Det kan være jeg skal droppe min skepsis. De skal ikke sende ret langt og der er jo også garanti osv. Kikser det totalt kan jeg jo altid sætte en wavin styring på. Det er jo en wavin tigris shunt
Annonce
Så er det da bareog få købt den og få den monteret.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis