vw passat 1.6TD årg 1991 bliver varm

Hej, jeg er (eller var) den stolte ejer af en vw passat 1.6TD årg 1991 som ifølge triptælleren har kørt ca 250.000km.

Jeg købte den i august 2008 og kørte ca 50km på motorvej da jeg opdager at den er meget varm, kører ca med 3500rpm =ca140km/t på speedometeret,
Jeg skruer op for varmen og den falder noget igen, men ikke i lang tid, så er den tæt på 110 grader igen.

Hjemme i igen skifter jeg termostaten, det afhjælper ikke problemet. Fjerner derefter det plastic der dækker køleren (leder luft ind under kofanger), hjælper heller ikke.

Var så uheldig at ramme en anden bil, så køleren blev nu skiftet, hjalp heller ikke.

Skiftede så vandpumpen og termostaten igen, -stadig uden at den kan følge med på jyske motorveje uden at blive varm.

blæserne på køleren går igang ca ved de 95 grader (vil jeg tro, -de går ihvertfald igang og nedbringer temp, nå den står i tomgang -tager laaaang tid om at blive varm i tomgang)

Nu har jeg ikke flere ideer til hvad der kan være galt.

Nogen der kan hjælpe???

VH Bjørn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

sorry to say

men de gamle 1,6 td motor har for vane at topstykket flækker

Bliver den varm af det?
SKulle der så ikke være forbrug af olie eller vand, eller vand i olien eller olie i vandet?

Hvad med føleren, har du set på den?

mvh

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis