at gøre en glat trappe skridsikker

Hejsa,

Jeg har en gammel terazzotrappe. min ide er at male den, da den ik er for køn. men jeg vil også gerne have gjort den skridsikker, kan man få et eller andet man sætte på? jeg er ikke meget for gulvtæppe.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sætte nogle forkants skinner på, hvori man kan ligge noget skridsikkert indlæg. om det er kønt eller ej kan så diskuteres.. :) men det virker

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Gulvtæppe kan nu faktisk godt blive fint :-) Vi har netop lagt sort Sisal på en gammel trætrappe her i huset... Det ser okay ud....

Hvis du skal male den, kan man få noget sand at blande i malingen, således at trappen bliver ru. Alternativt findes der produkter til fliser, som smøres på, og så er fliserne ikke længere glatte. Det virker måske også på maling (?)..
du kan jo eksempelvis ligge tæppe/sisal på dine tradeflader, og så bare male dine stødtrin, feks hvide.
Har vi også gjort hjemme, og så en lille vinkel skinne på forkanten. Kan lige poste nogle billeder når jeg kommer hjem fra arbejde af det...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

ok den med sisal kun på trædefladerne er nok ikke helt dum... daugaard du må meget gerne poste et billede ;)
Her er lidt billeder.. starter lige med et før billede:)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Det skal også siges at sisal er en utrolig stærk belægning, men hører til et af de sværere produkter og holder ren. Såsom vand kan give skjolder, plus en sort sisal vil blive lysere idet det er et natur produkt, og derfor falmer.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

I tillæg - vi har fået samme løsning som Daugaard, men med en meget fintvævet kunst-sisal (netop fordi den alm. sisal ikke duer med vand - og er til at gøre ren). Det kan jeg kun anbefale - den har nu ligget 7 år og ser ud som ny!

Mvh.

Jan R.
Hvis du spørger i Bårforummet eller hos en bådudstyrsforretning, så findes der noget maling man bruger på både til at gøre glatte flader skridsikre.

Hilsen
Allan
ser godt ud Daugaard, tror jeg vil forsøge med noget lignende
Mener man kan få nogle selvklæbende sandpapirsstrimler der kan sættes på yderkanten af trinene, i farven sort i Ikea. De dur. Ellers har Hempel lavet en maling (normalt bruges den på gangarealer på dækket) indeholdende nogle glasperler. Jeg ville personligt vælge løsningen med sandpapir (hedder sikkert noget aandet i Ikea)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også