Sprøjtelakering af køkkenlåger

Hej

Hvordan bærer man sig nemmest ad med at sprøjtemale kækkenlåger?
Jeg har selv stor kompressor (500 ltr. tank), proff. malersprøjte m.m. men har aldrig brugt det.
Hvordan maler man lågerne uden at skulle male en side først, lade tørre og så male anden side, men male det hele "vådt i vådt" uden at røre overfladen ?
Hvordan skal det forbehandles og hvilken maling skal man bruge. autolak er vel ikke nødvendig.?

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har heller ikke den store erfaring, men ville nok gøre således:

sæt en krog i hvor grebet/knoppen sidder, altså i hullet der er, og hæng skidtet op deri. Dermed burde du kunne male det hele... alternativt kan du bruge hængselshuller og lign. til det samme...
Hej.

Jeg ville male en side ad gangen! Som jeg forstår det, har du ikke den store erfaring i at sprøjtemale og derfor ville jeg synes det var en dum ide med at begynde at hænge lågerne op. Resultat vil formentlig blive, at du bare risikere en fandens masse løbere, da det godt kan være svært at få lagt et jævnt lag på.

Jeg ville, også selvom jeg sprøjtemaler tit, ikke begive mig i kast med at hænge låger op. Læg dem ned og tag en side ad gangen. Så får du ihvertfald ingen løbere.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
......... jeg vil råde dig til at lakere dem liggende og så kun tage en side af gangen ......   og så brug en rigtig autolak , det vil du aldrig fortryde ......... der findes ikke noget nemmere at rengøre end låger, døre og lignende lakeret med autolak ....... husk du kan få matteringsmiddel hvis du ikke ønsker en højglans.......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Du kan banke 4 søm i hver låge og så kan du ligge lågerne på bukke som du kan vende dem over ved hjælp af sømmene..

Brug en god syrehærdende primer slib den let når den er hærdet og sprøjt den derefter med en autolak eller en syrehædende toplak.... Det holder 110%

Det største problem er at man som privat mand ikke kan købe syrehærdende lakker, men man kunne jo være heldig at du kendte nogen som kan skaffe det for dig..

Søren
Annonce
Reklame eller ej.
Man kan slet ikke opnå den højglanspolerede finish såfremt man sprøjtemaler i et alm. rum i en bolig.
Så hvorfor ikke bare lade være.
Der kan opnås ganske fine resultater og finish ved at anvende ruller og den rette maling.
Du undgår osse at den første risse på din højglanspolerede skabslåge, efter en måned, driver dig ud på depressionensafgrundens rand.
Skrevet af hpox på 21 mar 2011 15:00
Der kan opnås ganske fine resultater og finish ved at anvende ruller og den rette maling.
Lige præcis, eller med pude.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også