puch maxi k rammer ikk tændingen

hejsa er ny herinde og har virkelig et problem der irriter der mig. så håber der en der kan hjælpe.

altså jeg har købt puch maxi k og cylinderen var bollede i den. så jeg har købt mig en ny cylinder, sådan en fætter her (cylinder) .
så er problemet min tænding, jeg kan simpelhent ikke få den til ramme det rigtig tidspunkt. det den gør er at platinerne åbner først lige når stempel er kørt forbi. og min fatter som er gammel cykelsmed kan simpelhent ikk ramme den. han siger der noget helt galt med det tænding. hva kunne jeres bud være på det.?

? skal der bare nyt tænding's grej i ?

ps den gnister fint og tændingen virket heller ikk før med den gamle cylinder.      

undskyld hvis det er lidt forvirret
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at kigge på platinsættet.!

platin gabet 0.35mm.

tændrør 0.40mm.

tænding 1mm. før top

så skulle problemmet være løst.!

benzin skruen skal stå 1.75 omdrening ud.

efter den er skruet den i bund ( let modstand )

Det er nok din ankerplade der skal justeres ind, den sidder med 3 skruer (mener jeg) dem løsner du, og så drejer du hele pladen som tændingen sidder på, og når platineren åbner lige før top, spænder du den fast igen. Og kontroller så lige afstenden på platinerne stadig passer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej det kan også være din not eller notgang der er smutte
hans2 sådan står det hele os og Fwm vi har prøvet at rykke den ankerplade frem og tilbage så mange gange og det er det samme hver gang :S og knallen nej notgangen har det helt fint.
sÅ MÅ DU STILLE DEM SELV.

Se første svar fra Hans2.Hansen.
Stempel 1mm før top, derefter stiller du dine platiner, med gab 0,35 og låser dem der, så vil de åbne hver gang stempel er ved tændning.
Annonce
Renault ejer: så let er det sgu ikk lige. vi tror lidt det er den ankerplade der er noget galt med. men tror vi gøre den bøvlet måde og tager mit tænding fra min anden puch og smide på. og ser om det går
har du det originale svinghjul? Det SKAL være fra maxi (motoren kører baglæns i forhold til standar puck) derfor skal svinghjul og ankerplade være originale
ja det er det.

men har skifte hele tænding og så kunne den bare gniste :D så nu virker det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis