Vådrums membran

Skal der males den berømte vådrums membran på de gamle fliser hvis man il lægge nye oven på?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på om der er membran under de eksisterende fliser,hvis der er,så ville jeg ikke smøre det på

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Reglerne for vådrum er skærpet gennem tiden, så spørgsmålet er om den gamle membran er god nok.
/carl
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ved ærlig talt ikke om der er membran under...
Me er vi enige om at hvis jeg vælger at pille fliserne af væggen så skal der membran på hele vejen op?
Skrevet af Elektrikkeren den 18-01-2009 21:49
Jeg ved ærlig talt ikke om der er membran under...
Me er vi enige om at hvis jeg vælger at pille fliserne af væggen så skal der membran på hele vejen op?

Det har ikke noget at gøre med om du piller de gamle fliser af eller ej, rent lovgivningsmæssigt.
Men kan det betale sig ikke at lave den?

Hvis det er i vådzonen, ville jeg i hvert fald lave en (evt. ny) membran.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Du har self fat i noget der buch...
Jeg tror sku det ender med at jeg piller flisene a og gir det membranen og så sætter nye fliser op...
Men med hensyn til gulvet, vil helst ikke brække det op så skal jeg også lave en membran der?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis du fortalte lidt mere om projektet du har gang i, ville det være lidt nemmere at give dig et fornuftigt svar, men gulvet er da det vigtigste at holde tæt.

Er du ved at total-renovere badeværelset?

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Min plan er som følger:

Jeg piller fliserne af væggene hele vejen rundt, spartler væggene så de er plan, maler det med vådrums splat, så fliseklæb og til sidst fliser...
Gulvet vil jeg lægge de nye fliser direkte oven på så jeg slipper for at brække gulvet op...
Altsår, vådrums splat, fliseklæb og så de nye fliser :)
Jeg vil også gerne lave en kant af gasbeton min bruge kabine kan stå på, kan jeg lime den fast på gulvet og så give den samme behandling som resten af gulvet? Altsår lukke den helt med vådrums membram

Jeg skal jo hæve risten lidt, er der en der har en ide til hvordan jeg gør det?
Hvor stort er dit badeværelse ?

For hvis det er mindre end 3 kvm så skal hele rummet have vådrumsmembran !

Hvis det er større end de 3 kvm, så er det kun gulv og der hvor vådrumszonerne er dvs. brusekabine og ved håndvask...

Og du skal bare bruge fliseklæb til at mure det gasbeton op med :)

Mht risten, så kan du få forhøjerringe i din trælast eller hvor du nu køber dit grej...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Okay det gav lidt lys over opgaen :)
Badeværelset er ca 12 kvm så jeg skal altsår kun give det membram i bruse kabinen og ved håndasken?
hele gulvet rundt om alle rør og afløb 10cm op ad alle vægge og mener det er 30cm omkring håndvask, samt hele brusekabinen. du skal også bruge det væv der følger med i samlingen mellem gulv og væg.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også