Terrazzo gulv i badeværelse?

Hejsa,

Ifbm en snarlig renovering af mit lille badeværelse (2x5 meter) i min lejlighed på 3 sal (øverst oppe) har jeg nogle ønsker om at få etableret en seperart bruse niche. Idag er der et terzzo gulv med et enkelt afløb (støbejern), som jo så er nede og vende hos underboen. Dvs når man går i bad så bliver hele gulvet vådt, da brusenichen er i den modsatte nede af rummet end bruse nichen.

Jeg er dog noget i tvilv om udgiften/besværet for at få etableret dette ekstra afløb, er helt hen i vejret ifht at man kan slippe for et vådt gulv. Jeg ville også gerne lægge fliser på gulvet istedet, men hvis udgiften til at få etableret dette ekstra afløb er helt hen i vejret, så er jeg som sådan ikke imod blot at renovere det nuværende gulv.

Så det korte af det lange må være; vil i vurdere det som en dyr opgave for en vvs mand at etablere et sådan afløb? Og er der nogle risikoer for at man kan komme til at ødelægge noget hos underboen? (Det er der selvfølgelig altid, men er der en stor chance). Med lidt let vejledning fra VVS'en omkring hvor og hvordan kan jeg også sagtens selv banke gulvet op.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Opbygningen af dit gulv er helt afgørende for hvor dyrt det bliver.

Hvis du skal på langs af huset kan der være nogle bærende bjælker, du skal gennem, og så skal de afstives, men er du heldig kan gulvet være tykt nok til at der kan være et afløbsrør i det, det skal helst være Ø40mm, men Ø30mm kan bruges men det har lettere ved at stoppe.

Hvis du skal på tværs i huset, så er det gamle afløb mellem de bærende bjælker, også er der normalt ikke nogle problemer.

Hvis du selv kan gøre det hele klart, så vil jeg gætte på at det vil tage vvséren 2-3 timer, så med matrialer så bliver det nok mellem 2-3000,- .

Når du  skal lukke hullet i gulvet, kan du bruge færdig støbemix, fra byggemarkedet, du kommer nok ikke til at bruge mere end en sæk, og så betyder det jo ikke ret meget at det koster lidt mere end selv at blande sand/cement/grus og slæbe den færdige blanding op på 3de.

Når renden er hærdet op, kan du lægge fliser på gulvet.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Super - tak for info :-)

Dvs jeg som sådan sagtens kan lægge fliser direkte oven på min terazzo - altså jeg er klar over der vel skal noget isolerende imellem og til at tage evt sprækker i terazzoen (dem er der dog ingen af). Hvis ja, hvordan får man så lavet en pæn overgang i kanterne, hvor terrazzoen jo buer op af væggen en små 5-7cm?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis