Siemens opvaskemaskine med hyperaktiv pumpe

Hejsa,

en Siemens opvaskemaskine er gået lettere amok.

Når man starter et program pumper den maskinen tom, som den skal. Når den så tager vand ind til første skyl pumper den stort set alt vandet ud igen - først lidt vand - så lidt vand ud osv.

Jeg har kigget lidt på "makanikken" - det virker som om, at den hævert, der styrer pumpen, får for kraftigt tilløb, når der tages vand ind. Efter et minut ca. stopper legen og jeg kan manuelt hælde to liter vand ind og starte igen - vandet bliver i maskinen.

Nogen bud på en forklaring / løsning?

Hilsner Niels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers et godt spørgsmål...
Har haft det helt samme problem på min Bosch opvasker (Siemens/Bosch er fra den samme samme koncern - deres hvidevarer findes i begge mærker med en smule ændret design). Opvaskeren bruger en tank (sidder i venstre side) som buffer. Afløbet fra denne tank stoppede til og så kom der hverken vand ind eller ud i opvaskeren. Problemet var tilbageløb af beskidt vand. Jeg kan ikke tilråde at man selv skiller maskinen ad - få en hvidevarereperatør til at gøre det - det kostede ca. 400,-.

Hej

ErikP har helt ret, der sidder et kammer i siden (Venstre) hvor vandet tages ind, for derefter at løbe ned i maskinen, hvis det ikke sker hurtigt nok får du den beskrevne fejl.

Men det er nu ikke så farligt at lave selv, pil siden af, så kan du se det, og alt efter hvor gammel den er er det forskelligt bygget op, men der går en sort slange ind til bunden af maskinen, pil den af og rens den, også gerne hele kammeret på siden når den ny er skilt ad, så kører den nok igen.. Husk at tjekke om den er tæt..

 


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis