Fiat Punto: Rat ryster

Hejsa

Rattet i min elskede bil er begyndt at ryste helt vildt, det mærkes som om det kommer fra venstre forhjul.

- det er blevet værre den sidste tid
- det er ikke altid rystelserne er der, mest når man kører 60-130 km/t
- der er ingenting når man drejer på rattet, hverken i sving eller bare man drejer lidt på rattet.

Jeg har prøvet at løfte bilen op og rykke i hjulet, der virker ikke til at være slør.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

 

Christian

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja din afbalancering, er ude af trit, prøv af få den afbalanceret, vil nok tro at det vil hjælpe, denne fejl viser sig først ved høje hastigheder, hvor der så vil forekomme rystelser i rattet
jeg havde ligne problem - rystelser i rattet ved ca. 90-110 km/t - forsvandt som dug for solen i samme øjeblik jeg fik nye dæk og de blev afbalanceret (jeg oveværede selv afbalanceringen og kune se at de lavede et grundigt stykke arbejde)
Det kan altså også være bremse/skiver der giver rystelser i ratte. Bremseklodserne kan sidde fast.
alte. Prøv om det forsvinder hvis du lig har trådt lidt hårdt på bremserne.
Alte

<p>&#160;</p>
HEJ . dit problem kan ligge 3 steder .

1 - enten er dine dæk afbalanceret forkert/mangel på en klods.

2- Skæve eller beskadiget bremse skiver /klodser mærkes mest når du bremser eller køre stærkt.

3- mest usandsynlige at det et led på kardangakslen-staves??? . men tjek først og fremmest de to øverste ting .

- ps er mekanikker lærling så det ikk bare noget crap jeg skriver.. :P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis