SATA Harddiskproblemer

Oplever du problemer med harddisken, bør du tjekke at SATA-kablet har ordentlig forbindelse før du skrotter den SATA'ns ubrugelige harddisk.

Har oplevet problemet 2 gange på en 1 år gammel PC.

Startede med at BIOS af og til ikke kunne detektere harddisken. Tjekkede kablerne og opdaterede PC'ens BIOS. Det hjalp i ca. et halvt år, men nu har problemet været der igen, og denne gang tjekkede jeg kun kablet.

Det lader til at fjedervirkningen i stikkene ikke er kraftig nok til at forhindre en oxidering af kontaktfladerne, da jeg antager at gul(d)belægningen på kontaktfladerne er udført korrekt.

Har behandlet kontakterne med teknisk rent vaseline, så nu håber jeg at blive fri for problemet i fremtiden.

Mvh. Christian

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Får du belægning på dine stik, kunne noget tyde på at du har for meget fugt i dit hus. Men det er da en udmærket ide at smørre stikkene med vaseline, når du nu er i gang, så gå lige ud og giv alle stikkene og polerne på din bil samme omgang. Silicone fedt er godt nok bedre da det ikke smelter af, når temperaturen når de 30 + grader
Får du belægninger på dine stik er de ikke forgyldte. køb nogle ordentlige kabler.
Guld kan og vil ikke oxydere

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis