Efterlysning af spulefætter

Jeg mener engang at have set et rense dyse til græsslåmaskiner.

Den sidder i skjoldet, og har en alm standart koblings tilslutning til vandslanger.

Du kobler så din vandslange på, imens motoren køre og spuler den ren indvendig...

Findes de i løssalg, hva hedder den og hvor kan man købe dem ??

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da bare selv lige og lave den det kan da ikke være så svært. Men ved ikke lige helt hvordan den skallaves men det burd ikke væresærlig svært.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den hurtige løsning er at montere en vandhanetilslutning med adaptor som passer til en vandhane med udvendig 1/2" og 3/4" gevind, eller 3/4" og 1" gevind.

Bor hul i skjoldet, isæt adaptoren nedefra og skru vandhanetilslutningen på udefra.

Mvh. Christian

Jamen den skal jo spule 360 grader ud til sidderne .. tror ikke det nok bare med en lige vandstråle ind i skjoldet...! og den skal jo også helst lave lidt tryg, så den "spuler"

Jeg er sikker på den var købt som tilbehør, den jeg så...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Lopus den 17-01-2009 13:44
Jamen den skal jo spule 360 grader ud til sidderne .. tror ikke det nok bare med en lige vandstråle ind i skjoldet...! og den skal jo også helst lave lidt tryg, så den "spuler"

Tror du ikke kniven selv klarer at få vandet fordelt? Det er min erfaring, at når man kører en rotorklipper hen over en vandpyt så er der vasket rent nedenunder bagefter, så det skulle da undre mig om ikke også det var tilfældet uanset om vandet føres ind fra side eller top

dem man købersom tilbehør giver også bare en stråler ind under skjoldet som kniven skal fordele.

Plæneklipperen bliver renere men sjældent ren

bahn

www.bahn-larsen.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis