grav i garage

må man gerne lave en grav i sin garage??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til hvad?!?

Hvis det er til at stå i når du skal lave bilen, er der ikke nogen regler.
Hvis det er til svigermor skal du ikke spørge...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Joh, hr næstformand, der er rigtig mange regler, der på det nærmeste umuliggør en lovlig installation af en værkstedgrav.

Sært at jeg skal korrekse lige netop dig ang regulativer!!

Men til Michael.

Du skal ikke begynde at snakke noget som helst om en grav, men højst om en kartoffelkælder.
Alligevel ville jeg i dit sted følge en række gode råd aht. dit eget liv og helbred.

Lav graven mindst 2 meter længere end den største bil, du vil have ind over. Den dag der går ild nede i graven, er det møgærgerligt at stå der og se på at det voldbrænder i den ende hvor man kunne have været kommet op. Bemærk at jeg ikke skriver HVIS!!

Når graven ikke bruges skal den dækkes af planker, hvortil man har en fals langs kanten, hvori disse planker kan ligge på tværs på en god og sikker måde.
2 i min omgangskreds er halvinvalider efter fald ned i åbentstående grave. De har ikke længere grav, men lifte.

Du bør etablere udsugning, helt nede ved bunden, for at hive kulilte ud. Gør du ikke det, vil du kunne blive et pænt lig, har jeg fået at vide.

Hvis din garage ligger i et vandlidende område eller hvor der kan stemme vand op fra f.eks. en bagvedliggende skråning, er der gode muligheder for at hele graven som et andet kar, vil poppe op af jorden. Er set med en Jaguar oven på. Det var nederen, mente manden.

Kan du ikke i stedet for arrangere dig med bedre loftshøjde, så du kan få en lift i stedet for?


Med venlig hilsen
ktm

 

Ok, Ktm... ;-)
Jeg havde lige min svoger i røret, der sagde at så længe det var privat var der ingen regler!!
Jeg har selv en "kartoffelkælder" Men har aldrig brugt den. Jeg sværger også til lifte!

Men alt det med udsugning osv. er vel en helt god ide!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Husk lige at en sådan grav ikke kun er farlig når den er færdig og taget i brug, men også når du graver den. Det er set flere gange at den kan skvatte sammen om ørene på ivrige GDS'ere når de står dernede og kæmper med skovl og spade. Så for din egen skyld, så grav lidt af gangen og forstærk siderne i hullet løbende efterhånden som du kæmper dig ned mod kineserne.
En lørdag med en motortrillebør og en minigraver vupti så er der hul til en grav søndag stabler du lige de fundablokke der skal bruges til væggene, mandag morgen er der så beton til dig. Næste weekend kan du jo lige støbe det bette kun gulv der er dernede, og få lappet kanten omkring hullet. Så er du køreklar efter 3uger. Men var det mig havde jeg opgivet tanken og i stedet lejet mig ind et sted med lift den slags faciliteter.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis