Vandhane drypper

Min vandhane i køkkenet er begyndt dryppe voldsomt, en dråbe rammer vasken og så er den næste på vej, så den skal laves så snart jeg har råd. Jeg vil lige høre, hvor meget det bør haste at få det ordnet da jeg ikke har nogen penge i øjeblikket og helst vil vente til jeg ved, at jeg ikke risikerer at gå fallidt ved at få det ordnet.

Problemet var jeg nu nok klar over ville opstå, det er opstået fordi jeg sætter vaskemaskinen til vandhanen i køkkenet og hanen ikke har keramisk pakning så dem der er i nu er blevet ødelagt af trykket. Hanen sidder direkte på rørene til hele opgangen så det er noget en VVS mand skal ordne. Alt i alt skal jeg vel regne med 3-4.000 kr for at han sætter en ny op med keramisk pakninger der kan tåle trykket fremover?

Hvor dyrt er det at den drypper konstant i øjeblikket og ville der ske det store, hvis jeg ventede et par måneder til jeg ved jeg har råd?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min vandhane i køkkenet er begyndt dryppe voldsomt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Da du ikke har separat vandmåler, vil dit ekstra vandforbrug sandsynligvis ikke koste dig mange basseører,da det blir fordelt til alle i ejendommen, så jeg ville vente til der var penge til det,evt sætte en spand og samle vandet, så kan du også se hvor meget det drejer sig om


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af hans2.hansen den 17-01-2009 20:54
tag en T stykke på en af udgange.!

det ligner en gør det velv løsning.!!!!!
Nu vrøvler du igen Hans, kan du nu være en sød dreng og tie når de voksne taler sammen.

måske ike så towligt det hansen siger...dem har jeg lavet mange af, når folk udflytter fra lejligheder og installationen skal lovliggøres : et t-stykke på koldtvandstilgangen mellem blandingsbatteri og stigstreng og og en spulehane til 100,- med indbygget kontraventil monteres i t-stykket. Og den varme side forlænges tilsvarende....måske en kortere j-tud på hanen hvis nødvendigt og vupti : en lovlig installation som virker efter hensigten ;-))
ps: og evt ballofixer direkte i t-stykkerne på stigstrengen så man kan skifte pakninger osv....alt-i-alt en operation til rimelig penge for lovliggørelse.
Hej Emil.

Den hane du har siddende (Damixa) kan skam godt laves om til keramiske tætninger, det kræver blot 2 stk af disse her vvs nr. 745121125 de koster 143,- stk hos Billig VVS.

Det vil være en nem og hurtig sag for en vvs,er at lave den hane. Der må være en der er fast tilknyttet ejendommen. Oplys reservedels nr. til ham så han har de rigtige stumper med, så burde en rep. være til at overkomme.

mvh,
Søren
Tak, jeg vil høre ad, tror ikke der er en VVS tilknyttet, men der ligger en lige rundt om hjørnet :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis