varmelegeme

Hej er der nogen der ved hvor man skaffer et varmelegeme på ca. 50-100watt.

Hilsen Patrick

Hej er der nogen der ved hvor man skaffer et... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HansW, dit link kræver login, men jeg fandt det rigtige via hovedsiden.
En MHP140 plus en passende køleplade må være en god løsning.

MvH,

Bent.
Her er varmelegemer fra 30w til 500w

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&Ntt=varmelegeme&Nr=AND%28avl%3adk%2csearchDiscon_dk%3aN%29&Ntk=I18NAll&Ntx=mode%2bmatchallpartial&N=4294954883&Ns=stockPolicy_dk%7c1%7c%7cnew_dk%7c1&Nty=1&binCount=50&No=25
Hej alle, tak for alle jeres svar, det rigtigt, at det ikke er meget spænding jeg har med og gøre da det er gennem en solcelle, men har noget der hedder 17 volt og ca 7 ampere det bliver ca 119 watt, ellers ret mig lige. jeg havde faktisk tænkt lidt hen af det med et varmelegeme fra et akvarium, men de kan vist ikke varme over vand. prøvede lige med noget elgulvvarme, 100 watt en cm2 men det lige oppe over hvor jeg ikke kan trække både varmen ogt blæseren... tænker lidt over det.
Hej Patter..
Tror det er lidt svært det du leger med.. Men det er selvf også det der gør det sjovt ;-)
Du skal lige være opmærksom på, at hvis det er et 12v/100w varmelegme du montere til 17w.. vil det nok trække noget mere end de 119w solcellen kan levere.. en "overspændning" på 5v er en del. Havde det været 6v ville du bruge 150w, hvis ingen spændningsfald var.. så det hedder nok et 50w/12v, det du kan bruge (?).. med mindre du får et ret betydeligt spændningsfald.. mål når du belaster..( Tykke og korte ledninger, mindsker spændningsfald)

Mvh Jan J
Annonce

Jan j

Jeg er kommet frem til og bruge den omtalte elgulvarme måtte, men køre den over nogel batterier, og en omformer, der bliver en del spændingsfald, men har simpelthen ikke kunne finde noget 12 volt der kunne bruges.
Men jo der er pisse sjovt og rode med..
Mvh Patrick

Jeg kastede 100 kr efter en "forrudevarmeblæser" til 12 V. Den kunne ikke have smeltet en vaffelis på en forårsdag.

Hvis du alligevel skal drive venilatoren med solcelle, var det måske noget at bygge en mørk kasse at TRÆKKE luften igennem med en solcelledreven ventilator nedjusteret i hastighed med en modstand eller potentiometer, så den udpustede luft fra kassen forbliver varm?

Alt kan indgå i mønster. I følge Occam's Razor skal man dog holde fri mindst 3 dage om ugen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis