explorer, firefox, opera virker ikke

Jeg kom ved en fejl til at slukke for radiokontakten på min bærbare IMB m. XP. Jeg fik nok rodet noget rundt med netværksindstillingerne m.m. før jeg fik tændt for kontakten igen.
Siden har ingen browsere kunnet vise indhold, men Outlook express fungerer. Explorers egen fejlsøgning får kontakt til www.microsoft.com og kan ikke se der er nogen fejl med browseren?
Jeg har prøvet:
 at nulstille explorer 7.0
ændre sikkerhedsindstillinger
Fejlen må ligge i det software som alle browsere bruger, men hvor?

<p>MSP</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at reparere IE:

Sæt din Windows XP-cd i drevet (hold shift nede for at undgå autostart)
Dernæst går du ned i START|KØR og skriver denne linie (brug evt. copy/paste):

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf

og dernæst klikker du blot på OK og følger evt. anvisninger på skærmen.
Så er du kørende med en Internet Explorer der igen er 100% i orden.

Mvh.
Kim

Hej
Jeg er netop stødt på samme problem, efter en af microsofts automatiske opdateringer ( Servicepack 3 )

Hverken IE 7 , Firefox eller Opera viser websider korrekt, men enten blank side eller en stump af noget html  kode .

Jeg har XP professional og har prøvet knc`s råd med   "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf "   , men får en fejlmelding  :  Fejl i iesetup.dll  Mangler : IEAccessSysInst

email i outlook og ping af ip adresser virker fint, og lokale htmlfiler vises også korrekt .

geninstallation af IE  og Firefox er forsøgt ,  router er rebootet  .

Hvor mon  fejlen kan findes  ?

heni99
takker for hjælpen .

Jeg nåede ikke at læse sidstnævnte råd , inden jeg fandt ud af. at når jeg lukkede mit antivirus program helt , så virkede alle websider igen .

Jeg bruger avast 4.8  som antivirus program, men ændring af diverse indstillinger løste ikke problemet, når avast var startet  ( heller ikke selvom alle tjenester blev stoppet ).

Derfor blev avast afinstalleret og ny setup fil downloaded og installeret.

Under geninstallationen kommer der så en meddelse op, om at Avast 4.8 er inkompatibel med min Zonealarm ( firewall) og man får mulighed for at vælge en bestemt indstilling af  " transparent proxyserver ", og så virker alt igen som før .

( Avast siger at de arbejder på at løse problemet sammen med Zonealarm )

heni99
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis