Varme i styr skuret

Hej er det muligt at lave noget elvarmen 12v i et styrhus på en lille kutter det er ikke meget støre end 1,5m2 og en små 2m høj. Er der en billig måde at lave det på.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hej er det muligt at lave noget elvarmen 12v i et... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Havde for et par år siden en båd med styrehus, der havde jeg 2 blæsere, lignende den fra Thansen monteret. De kunne godt holde vinduerne dugfri, men var ikke kraftige nok til at hæve temperaturen.
Tror kun de var på 100W stykket, men gav hvert fald ikke varme nok.

Vil helt klart anbefale noget varme fra motorens kølevand.

Mvh Sømanden
Skrevet af baadsen den 25-02-2009 14:22

Den omtalte varmer har jeg fejlagtigt købt til bilen. Et enkelt fyrfadslys varmer formodentligt mere. I frostvejr er den omtalte varmer end ikke i stand til at holde forruden fri for is ( den skulle midlertidigt erstatte et defekt varmeapparat).

Se det er jo så et ret godt indlæg, for her er der tale om en konkret erfaring. Det skal man aldrig kimse ad.

Hvis man kan stole på at varmeren holder specifikationen og rent faktisk leverer 150 W (det kræver nok at man måler strøm og spænding mens den varmer) så svarer det til omtrent 10 fyrfadslys. Jeg regner med at et fyrfadslys leverer omkring 15 W, og det er baseret på et gammelt eksperiment til en fysikrapport, så det kan aldeles udmærket være skrup forkert. Det er imidlertid det bedste bud jeg har.

Anyway - man kan jo prøve at stille 10 tændte fyrfadslys i kabinen og i hvert fald få en fornemmelse af opvarmningen ved en varmer på 150 W.

WS
Okay mange tak.

Det må blive en ommer til Thansen så. Jeg falt bare lige over den og så var det jo bedre at spørge til noget erfaring før jeg begynder at smide mine surt tjente penge ud til en gang skrammel.

Jeg tror det bliver radiatorløsningen som jeg sådanset også havde bestemt mig for. Men Thansen fristede mig aligevel. Det er jo det de lever af.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der findes en fyrfadløsning med 5 fyrfadslys der sidder i en holder med en "skorsten" har set den i Vatski kataloget jeg mener der var 2 forskellige udgaver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis